• Αυξήστε το μέγεθος της γραμματοσειράς
  • Μειώστε το μέγεθος της γραμματοσειράς
  • Ελληνικά
  • English

Καλλιτεχνικός Σύλλογος Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου

Μενού
  • Η ζωή της
    • Η ζωή της
    • Περιεχόμενα
      • Η ζωή της
      • Βιογραφία
      • Μια ζωή σαν παραμύθι
      • Είπαν για τη Δόμνα και το έργο της
    • richmenu_01
      Μια ζωή σαν παραμύθι
      Άστεγη στα Δεκεμβριανά
      richmenu
      richmenu_02
      Μια ζωή σαν παραμύθι
      Κοντά στον Σίμωνα Καρά
      richmenu
      richmenu_03
      Σωκράτης Σινόπουλος
      Σχέση μαθητείας και αλληλοσεβασμός
      richmenu
  • Το έργο της
    • Το έργο της
    • Περιεχόμενα
      • Το έργο της
      • Δισκογραφία
      • Κατάλογος τραγουδιών
      • Συναυλίες
      • To «Μουσικό Οδοιπορικό»
      • Δημοσιεύματα και συνεντεύξεις
      • Συνεργάτες
      • Το αρχείο της Δόμνας Σαμίου
      • Μουσικές επιλογές
    • richmenu_kalanta
      Μουσικές Επιλογές
      Κάλαντα για μικρούς και μεγάλους
      richmenu
      richmenu_ton_akriton--3
      Νέα Έκδοση
      Των Ακριτών και των Αντρειωμένων
      richmenu
      richmenu_nikos_papavramidis
      Συνεργάτες
      Νίκος Παπαβραμίδης
      richmenu
      pa623_main_nikos_stefanidis--2
      Συνεργάτες
      Νίκος Στεφανίδης (1890-1983)
      richmenu
  • Ο Σύλλογος
    • Ο Σύλλογος
    • Περιεχόμενα
      • Ο Σύλλογος
      • Ποιοί είμαστε
      • Δραστηριότητες
      • Εκδόσεις του Συλλόγου
      • Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
        • Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
        • 1η συνάντηση νέων συγκροτημάτων παραδοσιακής μουσικής
        • 2η συνάντηση νέων συγκροτημάτων παραδοσιακής μουσικής
      • Χορηγοί και Δωρητές
      • Σχετικοί σύνδεσμοι
    • t3_main_v1
      Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
      3η συνάντηση νέων συγκροτημάτων παραδοσιακής μουσικής
      association_richmenu_el_v3
      Δραστηριότητες
      Το αρχείο της Δόμνας Σαμίου
      richmenu richmenu
      richmenu_trian2
      Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
      28 & 29 Σεπτεμβρίου 2019 - Ξέφωτο ΚΠΙΣΝ
      richmenu
      trian_main_v1--2
      Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
      21 & 22 Οκτωβρίου 2017 MMA
      richmenu
  • Η Xορωδία
    • Η Xορωδία
    • Περιεχόμενα
      • Η Xορωδία
      • Τα μαθήματα
      • Οι δάσκαλοι
      • Τα νέα μας
      • Εγγραφή στα μαθήματα
    • richmenu_choir1
      Η χορωδία
      Έξι κάλαντα από το αρχείο της Δόμνας
      richmenu
      richmenu_choir3
      Η χορωδία
      Η ιστορία της
      richmenu
      richmenu_choir4
      Οι δάσκαλοι
      Κατερίνα Παπαδοπούλου
  • Ενημέρωση
  • Επικοινωνία
Είσοδος Εμφάνιση/Απόκρυψη Φόρμας Αναζήτησης

Βρίσκεστε στο: Κεντρική σελίδα Το έργο της Δισκογραφία Τα Αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου

d38_cover
Τα Αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου
d38_cover
  • Διάδοση στο Facebook
  • Διάδοση στο Twitter
  • Διάδοση στο Google
  • Αποστολή με Email

Περιεχόμενα

Βιντεοσκοπημένη παράσταση με θεατροποιημένα αποκριάτικα τραγούδια και λαϊκά δρώμενα, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στις 4 Μαρτίου 2003. Εκτός από τη Δόμνα και τους μόνιμους συνεργάτες της παίρνουν μέρος μουσικοί, τραγουδιστές, χορευτές και συγκροτήματα από περιοχές της Ελλάδας όπου ακόμα και σήμερα οι γιορτασμοί και οι τελετουργίες της Αποκριάς διατηρούν το ήθος και την αυθεντικότητά τους.

Τραγούδια

  • 1. Τούτες οι μέρες το 'χουνε
    Κυκλάδες Περισσότερα
  • 2. Στης ακρίβειας τον καιρό
    Πανελλήνιο Περισσότερα
  • 3. Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη
    Θράκη Περισσότερα
  • 4. Μια γριά μπαμπόγρια
    Πανελλήνιο Περισσότερα
  • 5. Παντρεύουνε τον κάβουρα
    Πελοπόννησος Περισσότερα
  • 6. Καρσιλαμάς
    Θράκη Περισσότερα
  • 7. Γέρασα, μωρέ παιδιά
    Στερεά Ελλάδα Περισσότερα
  • 8. Με τη θεια μου την Κοντύλω
    Μικρά Ασία Περισσότερα
  • 9. Μπάλος
    Κυκλάδες Περισσότερα
  • 10. Να 'μουν νύχτα στο γιαλό
    Στερεά Ελλάδα Περισσότερα
  • 11. Θεια μου Νικολάκαινα
    Στερεά Ελλάδα Περισσότερα
  • 12. Γαϊτανάκι
    Ήπειρος Περισσότερα
  • 13. Παρωδία γάμου (1)
    Ήπειρος Περισσότερα
  • 14. Παρωδία γάμου (2)
    Ήπειρος Περισσότερα
  • 15. Πέντε δέκα παπαδιές
    Μακεδονία Περισσότερα
  • 16. Θοδώρα
    Μακεδονία Περισσότερα
  • 17. Ένα ωραίο χανουμάκι
    Μακεδονία Περισσότερα
  • 18. Γι’ ακούσατε τι θα σας πω
    Μακεδονία Περισσότερα
  • 19. Τρίψιμο
    Ανατολικό Αιγαίο Περισσότερα
  • 20. Τα κ'τσά
    Ανατολικό Αιγαίο Περισσότερα
  • 21. Ένας γέρος ηρκουντάνε
    Δωδεκάνησα Περισσότερα
  • 22. Ο Γιάνναρος επόθανε
    Δωδεκάνησα Περισσότερα
  • 23. Τα κουρίτσια τα καημένα
    Μακεδονία Περισσότερα
  • 24. Σαράντα μ’νιά μι κύκλουσαν
    Μακεδονία Περισσότερα
  • 25. Τις Μιγάλις Απουκριές
    Θεσσαλία Περισσότερα
  • 26. Το μουνί το λένε Γιώτα
    Θεσσαλία Περισσότερα
  • 27. Πώς το τρίβουν το πιπέρι
    Ήπειρος Περισσότερα
  • 28. Λιβανατέικο καγκέλι
    Στερεά Ελλάδα Περισσότερα
  • Παραγωγή: Καλλιτεχνικός Σύλλογος Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου
  • Έτος έκδοσης: 2009
  • Τύπος: DVD

Kείμενα

Εισαγωγικό σημείωμα

της Δόμνας Σαμίου

«Χορέψετε - χορέψετε τα νιάτα να χαρείτε
γιατί σε τούτο το ντουνιά δεν θα τα ξαναβρείτε»

Με αυτό το τραγούδι υποδεχθήκαμε την άνοιξη του 2003, οι συνεργάτες μου και εγώ το κοινό της Θεσσαλονίκης σ’ ένα μεγάλο γλέντι. Καλεσμένοι του Μεγάρου Μουσικής και του καλλιτεχνικού διευθυντή του, Νίκου Αθηναίου, ετοιμάσαμε ένα πρόγραμμα-πανόραμα με τραγούδια, χορούς κι έθιμα της Αποκριάς από ολόκληρη την Ελλάδα. Καλέσαμε μουσικούς, τραγουδιστές, χορευτές και συγκροτήματα από περιοχές όπως ο Σοχός και η Κοζάνη, η Γραμμενίτσα της Άρτας, τα Γιάννενα και η Μυτιλήνη, όπου ακόμα και σήμερα οι γιορτασμοί και οι τελετουργίες της Αποκριάς διατηρούν το ήθος και την αυθεντικότητά τους.

Τα τραγούδια και τα έθιμα αυτών των ημερών, βέβαια, που τα ονομάζουμε στον καιρό μας «άσεμνα», έχουν την εξήγησή τους: την Αποκριά ο λαός μας πανηγυρίζει για την αρχή της άνοιξης και το τέλος του χειμώνα, αγαλλιάζει με το ξύπνημα της φύσης, την έκρηξη της γονιμότητας, την ανάσταση, την αναγέννηση των πάντων. Η ζωή επιστρέφει θριαμβευτικά, ο θάνατος χάνεται, έστω και πρόσκαιρα. Κι είναι το θαύμα αυτό που ο λαός γιορτάζει με φαγοπότια και μεθύσια, με χορούς και ξεφαντώματα.

Αυτή την ατμόσφαιρα του ξέφρενου γλεντιού και της χαράς θελήσαμε να μεταφέρουμε κι εμείς στη σκηνή αρχικά και, μετά το τέλος του προγράμματος, στο φουαγέ του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Τον τόνο έδωσαν τα χάλκινα πνευστά από την Κοζάνη και βρεθήκαμε όλοι μαζί -τραγουδιστές, μουσικοί, καλαντιστές, θεατές- να συμμετέχουμε σ' ένα πραγματικό αποκριάτικο πανηγύρι, όπως εκείνα που θυμάμαι από παλιά.

Σ' αυτή την έκδοση σας παρουσιάζουμε τη μαγνητοσκόπηση που κάναμε τότε, ελπίζοντας ότι θα παρασύρουμε κι εσάς να τραγουδήσετε και να χορέψετε μαζί μας. Ας θυμόμαστε όσο πιο συχνά μπορούμε αυτό που τόσο σοφά λέει ο λαός:

«Δώστε του χορού να πάει,
τούτη η γης θα μας εφάει...»

Καλή διασκέδαση
Δόμνα (2003)


Τα αποκριάτικα ανίερα-ιερά

της Μιράντας Τερζοπούλου

Η αρχή του τέλους του χειμώνα ήταν πάντα μια κρίσιμη καμπή του κοσμικού χρόνου, το γύρισμα εκείνο του ετήσιου κύκλου που αναμενόταν να οδηγήσει στις κοσμογονικές αλλαγές της άνοιξης, και οι άνθρωποι των αγροτικών κοινωνιών, γεωργοί και κτηνοτρόφοι δεμένοι με τη γη και προσκολλημένοι στις αρχέγονες δοξασίες τους, ένιωθαν την ανάγκη να υποβοηθήσουν τη φύση στο αναγεννητικό έργο της με τις δικές τους μαγικές ιερουργίες. Μέσα απ' αυτές καλούσαν τελετουργικά τις υπερφυσικές δυνάμεις, επουράνιες και καταχθόνιες, να εξασφαλίσουν την υγεία, τη γονιμότητα και την αφθονία για όλες τις ψυχές που ζουν πάνω στη γη και για ό,τι βλασταίνει από αυτήν, ενιαία και αδιαχώριστα.

Πιστεύοντας πως η απαράβατη τέλεση τους αφορά την ίδια τη συνέχιση της ζωής, τις διατήρησαν δεισιδαιμονικά στο πέρασμα των αιώνων, ανέπαφες από τον ορθολογισμό μιας άλλου είδους γνώσης, κι έτσι, ακόμα και σήμερα, συναντούμε σε όλους τους πολιτισμούς παγανιστικές γιορτές και ιεροτελεστίες που γίνονται αυτήν ακριβώς τη στιγμή του χρόνου για να πανηγυρίσουν προεξαγγελτικά, μ' ένα ξέφρενο ξέσπασμα, την ετήσια αναγέννηση του κόσμου μέσα από την αδιάκοπη εναλλαγή των εποχών.

Στις ιεροτελεστίες αυτές ανήκει και η νεοελληνική αγροτική Αποκριά, η μόνη καθαρά εξωεκκλησιατική λατρευτική ψυχαγωγική γιορτή, μια κορυφαία στιγμή χαράς και ανανέωσης, ένα πρόσκαιρο σταμάτημα της αμείλικτα γοργής περιστροφής του χρόνου. Στο τυπικό της περιλαμβάνει, σταθερά και εναλλακτικά, μια πλούσια σειρά από τελετουργικά θεατρικά στοιχεία με καθαρά μαγικό χαρακτήρα: φαγοπότια και μεθύσια, οργιαστικούς χορούς, μεταμφιέσεις και αλλαγές φύλων, μιμικές παραστάσεις με παρωδίες γάμου ή νεκρανάστασης, καθαρτήριες φωτιές, πρόκληση εκκωφαντικών θορύβων με κουδούνια ή άλλα ηχηρά όργανα, αισχρολογία, χρήση γονιμικών ομοιωμάτων, αναπαραστάσεις της γενετήσιας πράξης κτλ.

Μέσα στο γενικά χαοτικό κλίμα που επικρατεί στα αποκριάτικα ανταμώματα, τα «αλλιώτικα» αντικαθιστούν τα καθημερινά «δεδομένα»: η κατάχρηση αντικαθιστά τη λιτότητα, η ελαφρότητα τη σοβαρότητα, ο αισθησιασμός την εγκράτεια, η προκλητική τολμηρότητα τη σεμνοτυφία, η αταξία την τάξη. Σαν η τροπή του χρόνου σε επίπεδο κοσμικό να φέρνει και την ανατροπή του κόσμου σε επίπεδο κοινωνικό.

Δεν είναι χωρίς σημασία ότι η ανοιξιάτικη αυτή γιορτή των υλικών απολαύσεων συμπίπτει χρονικά με μια περίοδο μνήμης και τιμής των νεκρών, νεκρολατρεία που πάντα εντεινόταν τη μεταβατική αυτή εποχή, συνδεδεμένη επίσης με το μύθο της αιώνιας επιστροφής.

Τα εκχριστιανισμένα Ψυχοσάββατα, που διαπλέκονται με το Καρναβάλι και την επακολουθούσα Σαρακοστή, μπορεί να αφορούν οικείους νεκρούς, δεν είναι όμως ίσως άσχετα με τις παραδοσιακές αποκριάτικες μεταμφιέσεις των κτηνοτρόφων-αγροτών, με τις προβιές, τα κουδούνια και τα μουτζαλωμένα τρομακτικά πρόσωπα, που θεωρούνται ότι αναπαριστάνουν δαιμονοποιημένες "ψυχές νεκρών. Αλλά και με τις κωμικές παραστάσεις που δίνουν οι αποκριάτικοι θίασοι, και που, παρά την αυτοσχεδιαστική ελευθερία τους, κρατούν σταθερά στο επίκεντρο και αναπλάθουν συνεχώς σε πολλές παραλλαγές το θέμα «θάνατος-ανάσταση».

Η ιδέα του θανάτου που υποφώσκει σ' όλη την αποκριάτικη λατρευτική δράση, της οποίας μάλιστα οι περισσότερες εκδηλώσεις, με αποκορύφωμα την έξοδο της Καθαροδευτέρας, διεξάγονταν στο ύπαιθρο και πάνω στο νωπό χώμα, αναδεικνύει συμβολικά τη διπλή ιδιότητα της ίδιας της γης ως υποδοχέα των νεκρών σωμάτων αλλά και ως μήτρας και τροφοδότριας κάθε μορφής ζωής.

Η ταύτιση της γονιμότητας της γης με τη γυναικεία γονιμότητα δίνει τη βάση για μια σειρά λεκτικών ή μιμικών κωμικών ευρημάτων με το διφορούμενο μοτίβο όργωμα-συνουσία. Υνί και φαλλός, ταυτόσημα, γίνονται πρωταγωνιστικά στοιχεία του ελληνικού αγροτικού καρναβαλιού, τόσο ως θεατρικά εξαρτήματα των μεταμφιεσμένων όσο και ως φαιδρή μεταφορά στα αδόμενα τραγούδια, επαναλαμβάνοντας στους ανθρώπους, τους ταυτισμένους πια με την αενάως αναγεννώμενη φύση, μια υπόσχεση αφθαρσίας και αιωνιότητας.

Έτσι η ζωή αναδεικνύεται δύναμη ισχυρότερη αφού το φοβερό και μη αναστρέψιμο φαινόμενο του θανάτου αποκτά μια όψη αμφίσημη και λυτρωτική, καθώς συνδέεται με το ενδεχόμενο μιας «ανάστασης». Ο θάνατος δεν είναι παρά η άλλη όψη της ζωής, αφού τίποτε δεν πεθαίνει πραγματικά αλλά επιστρέφει στην πρωταρχική ύλη, διατηρώντας αιώνια, όπως ο θαμμένος σπόρος, τη γενεσιουργό του δύναμη.

Μια τέτοια συμφιλίωση με την ιδέα του θανάτου δίνει στους ανθρώπους την υπαρξιακή ελευθερία που οδηγεί στη συνειδητοποίηση της πανανθρώπινης ισότητας μπροστά στη νομοτέλεια του κόσμου, άρα και του παράλογου κάθε κοινωνικής διάκρισης.

Από κει και πέρα, η απόσταση μέχρι την καταλυτική εκείνη οπτική που αμφισβητεί κάθε παραδεδεγμένη αξία, που αποκαλύπτει τις αντιφάσεις ολόκληρου του κοινωνικού συστήματος, που βλέπει τη σχετικότητα και την κωμικότητα των πάντων, είναι πολύ μικρή. Εδώ πηγάζει το ανατρεπτικό πνεύμα της Αποκριάς.

Πίσω απ' τις μάσκες των μεταμφιέσεων και με το πρόσχημα της διακωμώδησης οι φαλλοφόροι ευωχούμενοι, με θεοποιημένα τα σύμβολα της ζωοποιού τους δύναμης, και οι θιασώτες τους διατυμπανίζουν τις κρυμμένες αλήθειες της ζωής στην αλογόκριτη γλώσσα του σώματος, μέσα από τον αποκαλυπτικό, τολμηρό λόγο των αποκριάτικων τραγουδιών. Ο αγέραστος εφήμερος νόμος του καρναβαλιού τα ορίζει όλα απ’ την αρχή: ανάποδα.

Σε επίπεδο «εικόνας» η ανατροπή συντελείται μέσα από την αλλαγή των μορφών, τους αήθεις τρόπους των μασκαρεμένων και τις αναπάντεχες συμπεριφορές τους, ακόμη και στο πιο αυστηρό τελεστικό πλαίσιο. Τα άτομα δεν μπορούν να καθοριστούν ούτε από το φύλο ούτε από την ηλικία, ούτε καν από το ζωικό είδος τους. Οι άνδρες γίνονται γυναίκες, οι νέοι γέροι, οι λιπόσαρκοι χοντροί, οι φτωχοί βασιλιάδες, οι άνθρωποι ζώα, οι παπάδες σάτυροι και οι ιερουργίες φάρσες. Σ' αυτόν τον ανεστραμένο κόσμο νομιμοποιείται η ελευθεροστομία, η ιερή βωμολοχία, η παραβίαση των πιο ισχυρών ταμπού, η βεβήλωση της ιεροσύνης, η επίδειξη της απαγορευμένης σεξουαλικότητας.

Ο κωμικός λόγος των τραγουδιών ολοκληρώνει την ανατροπή κάθε κατεστημένης αξίας και κοινωνικής σύμβασης. Μέσα από τη θεματολογία τους αναδύεται μια γκροτέσκα πινακοθήκη ανθρώπινων τύπων, αδυναμιών και ελαττωμάτων, ένας χάρτης των κοινωνικών ρόλων και σχέσεων, όπου όλα διακωμωδούνται καταλυτικά, χωρίς ωστόσο να χάνεται η βαθύτερη συμπάθεια και αποδοχή. Δεσποτάδες, παπάδες, καλόγεροι, γέροι και γριές με παράκαιρες ερωτικές επιθυμίες, καταβροχθιστικές γυναίκες, συνήθως χωρίς άνδρα -χήρες ή καλογριές-, αλλά και λαχταριστές συγγένισσες αποτελούν τα κύρια θέματα της δημόσιας αυτής σάτιρας.

Τα παράλογα εμφανίζονται ως λογικά, το ψέμα καταργεί την αλήθεια, τα αντίθετα συμβιβάζονται, οι κοινωνικοί κανόνες υποτάσσονται σε αγνοημένους φυσικούς νόμους. Άνθρωποι που δεν είναι αυτό που δείχνουν τραγουδούν τραγούδια που δεν εννοούν αυτό που λένε. Γιατί μέσα από το παραπλανητικό μπέρδεμα του εύθυμου, ανάλαφρου, περιπαικτικού, θυμοσοφικού, αθυρόστομου λόγου αναζητούν τον διφορούμενο τρόπο με τον οποίο θα εκφράσουν εύστοχα την κριτική και τη διαμαρτυρία τους για τα κακώς κείμενα, θα δηλώσουν την εφήμερη έστω εξέγερση τους ενάντια σε κάθε καταπίεση, θα ξεσκεπάσουν και θα ομολογήσουν όλα εκείνα μπροστά στα οποία η καθημερινή ηθική εθελοτυφλεί.

Για την παράσταση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης η Δόμνα Σαμίου επέλεξε να παρουσιάσει αντιπροσωπευτικά τραγούδια, χορούς και αποκριάτικα έθιμα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, προσπαθώντας να αποδώσει, όσο είναι δυνατόν, τον τρόπο και το ήθος που σφραγίζουν την ανοιξιάτικη αυτή τελετουργία, έτσι όπως τελείται στον τόπο και στην ώρα της. Το πνεύμα της βραδιάς το συνοψίζουν ήδη οι στίχοι του πρώτου τραγουδιού που θ' ακούσετε:

Δώστε του χορού να πάει,
τούτ η γη θα μας εφάει.
Τούτ η γη που την πατούμε
όλοι μέσα θε να μπούμε...

Είναι η πανάρχαια χαρμολύπη του ελληνικού γλεντιού. Και εμείς, περισσότερο από μια συναυλία ή παράσταση, θα θέλαμε να σας κάνουμε να ζήσετε ένα πραγματικό αποκριάτικο γλέντι.

Μιράντα Τερζοπούλου (2003)

 

Πολυμέσα

Βίντεο

Τούτες οι μέρες το ’χουνε

Αποσπάσματα από βιντεοσκοπημένη παράσταση με θεατροποιημένα αποκριάτικα τραγούδια και λαϊκά δρώμενα, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στις 4 Μαρτίου 2003.

Συντελεστές

Τραγουδιστές

  • Δόμνα Σαμίου (Τραγούδι),
  • Μιχάλης Βίγλατζης (Τραγούδι),
  • Θανάσης Γκέκας (Τραγούδι),
  • Χαρίλαος Τσακτσίρας (Τραγούδι),
  • Σοφρώνης Φραγκούδης (Τραγούδι),
  • Κώστας Χρυσάκης (Τραγούδι),
  • Ομάδα από τα Καρναβάλια του Δήμου Σοχού (Χορωδία),
  • Ομάδα από τον Φανό «Λάκους τ' Μάγγαν'» (Χορωδία),
  • Χορωδία του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου (Χορωδία)

Μουσικοί

  • Νίκος Φιλιππίδης (Κλαρίνο),
  • Γιάννης Ντομπρίδης (Γκάιντα),
  • Γιώργος Μαρινάκης (Βιολί),
  • Σωκράτης Σινόπουλος (Πολίτικη λύρα ),
  • Σωκράτης Σινόπουλος (Λάφτα),
  • Κώστας Φιλιππίδης (Λαούτο),
  • Ανδρέας Παππάς (Κρουστά),
  • Χάλκινα Κοζάνης «Λόζιους κι Ανακατουσιά» (Χάλκινα πνευστά)

Χορός

  • Μπουλούκι Γραμενίτσας (Χορός),
  • Ομάδα από τα Καρναβάλια του Δήμου Σοχού (Χορός),
  • Ομάδα από τον Φανό «Λάκους τ' Μάγγαν'» (Χορός),
  • Χορευτικός Όμιλος «Περπερούνα» (Χορός)

Συντελεστές παραγωγής

  • Δόμνα Σαμίου (Έρευνα, Επιλογή, Μουσική επιμέλεια),
  • Δάφνη Τζαφέρη (Σκηνοθεσία),
  • Ζωή N. Μάργαρη (Κινησιολογική επιμέλεια)

Συντελεστές εντύπου

  • Μιράντα Τερζοπούλου (Κείμενα),
  • Μιχάλης Ελευθερίου (Αγγλική μετάφραση),
  • Νατάσα Παπαδοπούλου (Διόρθωση κειμένων),
  • Κωνσταντίνα Ανανίδη (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων),
  • Χριστίνα Κατσίχτη (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων),
  • Μαρίνα Ορφανίδου (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων),
  • Θωμάς Παπανικολάου (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων)

Τραγούδι

  • Δόμνα Σαμίου (Τούτες οι μέρες το 'χουνε, Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη, Να 'μουν νύχτα στο γιαλό, Τα κ'τσά, Ένας γέρος ηρκουντάνε, Το μουνί το λένε Γιώτα, Πώς το τρίβουν το πιπέρι),
  • Μιχάλης Βίγλατζης (Τρίψιμο),
  • Θανάσης Γκέκας (Με τη θεια μου την Κοντύλω),
  • Χαρίλαος Τσακτσίρας (Θεια μου Νικολάκαινα, Γι’ ακούσατε τι θα σας πω, Ο Γιάνναρος επόθανε),
  • Σοφρώνης Φραγκούδης (Γέρασα, μωρέ παιδιά),
  • Κώστας Χρυσάκης (Τα κουρίτσια τα καημένα, Σαράντα μ’νιά μι κύκλουσαν)

Χορωδία

  • Ομάδα από τα Καρναβάλια του Δήμου Σοχού (Θοδώρα, Ένα ωραίο χανουμάκι),
  • Ομάδα από τον Φανό «Λάκους τ' Μάγγαν'» (Τα κουρίτσια τα καημένα, Σαράντα μ’νιά μι κύκλουσαν),
  • Ομάδα παιδιών (Μια γριά μπαμπόγρια, Παντρεύουνε τον κάβουρα),
  • Χορωδία του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου (Τούτες οι μέρες το 'χουνε, Στης ακρίβειας τον καιρό, Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη, Με τη θεια μου την Κοντύλω, Να 'μουν νύχτα στο γιαλό, Πέντε δέκα παπαδιές, Γι’ ακούσατε τι θα σας πω, Ένας γέρος ηρκουντάνε, Τις Μιγάλις Απουκριές, Το μουνί το λένε Γιώτα, Πώς το τρίβουν το πιπέρι)

Κλαρίνο

  • Νίκος Φιλιππίδης (Στης ακρίβειας τον καιρό, Μια γριά μπαμπόγρια, Παντρεύουνε τον κάβουρα, Γέρασα, μωρέ παιδιά, Με τη θεια μου την Κοντύλω, Να 'μουν νύχτα στο γιαλό, Θεια μου Νικολάκαινα, Γαϊτανάκι, Πέντε δέκα παπαδιές, Λιβανατέικο καγκέλι, Πώς το τρίβουν το πιπέρι, Παρωδία γάμου (1), Παρωδία γάμου (2))

Φλογέρα

  • Νίκος Φιλιππίδης (Τούτες οι μέρες το 'χουνε, Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη)

Γκάιντα

  • Γιάννης Ντομπρίδης (Καρσιλαμάς)

Βιολί

  • Γιώργος Μαρινάκης (Τούτες οι μέρες το 'χουνε, Στης ακρίβειας τον καιρό, Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη, Μια γριά μπαμπόγρια, Παντρεύουνε τον κάβουρα, Γέρασα, μωρέ παιδιά, Με τη θεια μου την Κοντύλω, Μπάλος, Να 'μουν νύχτα στο γιαλό, Θεια μου Νικολάκαινα, Γαϊτανάκι, Πέντε δέκα παπαδιές, Ένας γέρος ηρκουντάνε, Λιβανατέικο καγκέλι, Πώς το τρίβουν το πιπέρι, Παρωδία γάμου (1), Παρωδία γάμου (2))

Λύρα Δωδεκανήσου

  • Σωκράτης Σινόπουλος (Ο Γιάνναρος επόθανε)

Λάφτα

  • Σωκράτης Σινόπουλος (Τούτες οι μέρες το 'χουνε, Στης ακρίβειας τον καιρό, Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη, Μια γριά μπαμπόγρια, Παντρεύουνε τον κάβουρα, Γέρασα, μωρέ παιδιά, Με τη θεια μου την Κοντύλω, Μπάλος, Να 'μουν νύχτα στο γιαλό, Θεια μου Νικολάκαινα, Γαϊτανάκι, Πέντε δέκα παπαδιές, Λιβανατέικο καγκέλι, Πώς το τρίβουν το πιπέρι, Παρωδία γάμου (1), Παρωδία γάμου (2))

Λαούτο

  • Κώστας Φιλιππίδης (Τούτες οι μέρες το 'χουνε, Στης ακρίβειας τον καιρό, Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη, Μια γριά μπαμπόγρια, Παντρεύουνε τον κάβουρα, Γέρασα, μωρέ παιδιά, Με τη θεια μου την Κοντύλω, Μπάλος, Να 'μουν νύχτα στο γιαλό, Θεια μου Νικολάκαινα, Γαϊτανάκι, Πέντε δέκα παπαδιές, Ένας γέρος ηρκουντάνε, Ο Γιάνναρος επόθανε, Λιβανατέικο καγκέλι, Πώς το τρίβουν το πιπέρι, Παρωδία γάμου (1), Παρωδία γάμου (2))

Τουμπί

  • Ανδρέας Παππάς (Ένας γέρος ηρκουντάνε)

Τουμπελέκι

  • Ανδρέας Παππάς (Τούτες οι μέρες το 'χουνε, Στης ακρίβειας τον καιρό, Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη, Μια γριά μπαμπόγρια, Παντρεύουνε τον κάβουρα, Γέρασα, μωρέ παιδιά, Με τη θεια μου την Κοντύλω, Μπάλος, Να 'μουν νύχτα στο γιαλό, Θεια μου Νικολάκαινα, Πέντε δέκα παπαδιές)

Ντέφι

  • Ανδρέας Παππάς (Γαϊτανάκι, Λιβανατέικο καγκέλι, Πώς το τρίβουν το πιπέρι, Παρωδία γάμου (1), Παρωδία γάμου (2))

Σχόλια Μελών

0 Σχόλια

Κάντε ένα σχόλιο


μέχρι 2000 χαρακτήρες
Κάντε εισαγωγή για να προσθέσετε σχόλιο

Δείτε επίσης

d18_badge
Τραγούδι
Ένα μουνί παινεύτηκε
Ένα μουνί παινεύτηκε σ’ Ανατολή και Δύση πως δεν ευρέθη πούτσαρος να πάει να το γαμήσει. Κι ο πούτσος μου που τ’ άκουσε, πο...
d18_badge
Τραγούδι
Ένα μουνί στην κερασιά
Ένα, μωρέ, ένα, ένα μουνί στην κερασιά, ένα μουνί στην κερασιά κι ο πούτσος από κάτω πέντι μετάνοιες έκανε: – Μουνί, κατέβα...
dvd2_badge
Τραγούδι
Γαϊτανάκι
dvd2_badge
Τραγούδι
Θεια μου Νικολάκαινα
Θεια μου Νικολάκαινα, συ δεν τό ’πραξες καλά, τέτοια κόρη πού ’χεις, σκύλα, και την έστειλες για ξύλα. Το κοπέλι στο καρτέρ...
d18_badge
Τραγούδι
Με τη θεια μου την Κοντύλω
Με τη θεια μου την Κοντύλω επηγαίναμε στο μύλο, μπιγιρνέ-μπιγιρνέ-μπίγι-μπίγι-μπιγιρνέ. Κούντα1 γω και κούντα κείνη, δίν’ ο...
d18_badge
Τραγούδι
Να ’μουν νύχτα στο γιαλό
Να ’μουν νύ- μωρέ, να ’μουν νύ- να ’μουν νύχτα στο γιαλό, ν’ ανάψω λύ- μωρέ, ν’ ανάψω λύ- ν’ ανάψω λύχνο για να ιδώ. Θεια μ...
d18_badge
Τραγούδι
Πέντε δέκα παπαδιές
Πέντε δέ- άιντε μπρε, πέντε δέκα παπαδιές, πέντε δέκα παπαδιές κι άλλες τόσες καλογριές πάησαν να ψαρέψουνε και να κολυμπήσ...
dvd2_badge
Τραγούδι
Πέντε δέκα παπαδιές
Πέντε δέ- άιντε μπρε, πέντε δέκα παπαδιές, πέντε δέκα παπαδιές κι άλλες τόσες καλογριές πάησαν να ψαρέψουνε και να κολυμπήσ...
dvd2_badge
Τραγούδι
Παρωδία γάμου (1)
dvd2_badge
Τραγούδι
Παρωδία γάμου (2)
dvd2_badge
Τραγούδι
Πώς το τρίβουν το πιπέρι
Πώς το τρί- βλάχα μου μωρή, πώς το τρίβουν το πιπέρι, πώς το τρίβουν το πιπέρι, του διαβόλου οι καλογέροι; Με το γό- βλάχα ...
d18_badge
Τραγούδι
Την Τρανή την Αποκριά
Την Τρανή, μπρε, μπρε, μπρε, την Τρανή την Απουκριά1 την Τρανή την Απουκριά π’ απουκρεύουν τα φαϊά, π’ απουκρεύουν τα φαϊά,...
dvd2_badge
Τραγούδι
Τις Μιγάλις Απουκριές
Τις Μιγά- άντι καλέ, τις Μιγάλις Απουκριές1, τις Μιγάλις Απουκριές που ανάβουν οι φουτιές και ζητούν να βρουν ψουλές για...
d18_badge
Τραγούδι
Το μουνί το λένε Γιώτα
Το μουνί, καλέ το μουνί, το μουνί το λένε Γιώτα, το μουνί το λένε Γιώτα και τον πούτσο Παναγιώτα και τον πούτσο Παναγιώτα...
dvd2_badge
Τραγούδι
Το μουνί το λένε Γιώτα
Το μουνί, καλέ το μουνί, το μουνί το λένε Γιώτα, το μουνί το λένε Γιώτα και τον πούτσο Παναγιώτα και τον πούτσο Παναγιώτα...
  • Κεντρική σελίδα
  • Όροι χρήσης
  • Επικοινωνία
  • Δομή ιστοχώρου
Ακολουθήστε μας
  • Facebook
  • YouTube
Εγγραφή στο Newsletter
Αρχή
© 2010-2014 Καλλιτεχνικός Σύλλογος Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Powered by TOOLIP Web Content Management Σχεδίαση και Ανάπτυξη από την EWORX S.A.