Βρίσκεστε στο: Κεντρική σελίδα Το έργο της Συναυλίες Τα Αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου

Τα Αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου

Πληροφορίες
- Περίοδος: 04/03/2003
- Τόπος Συναυλίας: Mέγαρο Mουσικής Θεσσαλονίκης
- Παραγωγή-Οργάνωση: Οργανισμός Mεγάρου Mουσικής Θεσσαλονίκης - Golden Stage Events
Χορέψετε - χορέψετε τα νιάτα να χαρείτε
γιατί σε τούτο το ντουνιά δεν θα τα ξαναβρείτε»
Με αυτό το τραγούδι υποδεχθήκαμε την άνοιξη του 2003, οι συνεργάτες μου και εγώ το κοινό της Θεσσαλονίκης σ’ ένα μεγάλο γλέντι. Καλεσμένοι του Μεγάρου Μουσικής και του καλλιτεχνικού διευθυντή του, Νίκου Αθηναίου, ετοιμάσαμε ένα πρόγραμμα-πανόραμα με τραγούδια, χορούς κι έθιμα της Αποκριάς από ολόκληρη την Ελλάδα. Καλέσαμε μουσικούς, τραγουδιστές, χορευτές και συγκροτήματα από περιοχές όπως ο Σοχός και η Κοζάνη, η Γραμμενίτσα της Άρτας, τα Γιάννενα και η Μυτιλήνη, όπου ακόμα και σήμερα οι γιορτασμοί και οι τελετουργίες της Αποκριάς διατηρούν το ήθος και την αυθεντικότητά τους.
Τα τραγούδια και τα έθιμα αυτών των ημερών, βέβαια, που τα ονομάζουμε στον καιρό μας «άσεμνα», έχουν την εξήγησή τους: την Αποκριά ο λαός μας πανηγυρίζει για την αρχή της άνοιξης και το τέλος του χειμώνα, αγαλλιάζει με το ξύπνημα της φύσης, την έκρηξη της γονιμότητας, την ανάσταση, την αναγέννηση των πάντων. Η ζωή επιστρέφει θριαμβευτικά, ο θάνατος χάνεται, έστω και πρόσκαιρα. Κι είναι το θαύμα αυτό που ο λαός γιορτάζει με φαγοπότια και μεθύσια, με χορούς και ξεφαντώματα.
Αυτή την ατμόσφαιρα του ξέφρενου γλεντιού και της χαράς θελήσαμε να μεταφέρουμε κι εμείς στη σκηνή αρχικά και, μετά το τέλος του προγράμματος, στο φουαγέ του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Τον τόνο έδωσαν τα χάλκινα πνευστά από την Κοζάνη και βρεθήκαμε όλοι μαζί -τραγουδιστές, μουσικοί, καλαντιστές, θεατές- να συμμετέχουμε σ' ένα πραγματικό αποκριάτικο πανηγύρι, όπως εκείνα που θυμάμαι από παλιά.
Σ' αυτή την έκδοση σας παρουσιάζουμε τη μαγνητοσκόπηση που κάναμε τότε, ελπίζοντας ότι θα παρασύρουμε κι εσάς να τραγουδήσετε και να χορέψετε μαζί μας. Ας θυμόμαστε όσο πιο συχνά μπορούμε αυτό που τόσο σοφά λέει ο λαός:
«Δώστε του χορού να πάει,
τούτη η γης θα μας εφάει...»
Καλή διασκέδαση
Δόμνα (2003)
Τα ιερά-ανίερα της Αποκριάς
της Μιράντας Τερζοπούλου
Η αρχή του τέλους του χειμώνα ήταν πάντα μια κρίσιμη καμπή του κοσμικού χρόνου, το γύρισμα εκείνο του ετήσιου κύκλου που αναμενόταν να οδηγήσει στις κοσμογονικές αλλαγές της άνοιξης, και οι άνθρωποι των αγροτικών κοινωνιών, γεωργοί και κτηνοτρόφοι δεμένοι με τη γη και προσκολλημένοι στις αρχέγονες δοξασίες τους, ένιωθαν την ανάγκη να υποβοηθήσουν τη φύση στο αναγεννητικό έργο της με τις δικές τους μαγικές ιερουργίες. Μέσα απ' αυτές καλούσαν τελετουργικά τις υπερφυσικές δυνάμεις, επουράνιες και καταχθόνιες, να εξασφαλίσουν την υγεία, τη γονιμότητα και την αφθονία για όλες τις ψυχές που ζουν πάνω στη γη και για ό,τι βλασταίνει από αυτήν, ενιαία και αδιαχώριστα.
Πιστεύοντας πως η απαράβατη τέλεση τους αφορά την ίδια τη συνέχιση της ζωής, τις διατήρησαν δεισιδαιμονικά στο πέρασμα των αιώνων, ανέπαφες από τον ορθολογισμό μιας άλλου είδους γνώσης, κι έτσι, ακόμα και σήμερα, συναντούμε σε όλους τους πολιτισμούς παγανιστικές γιορτές και ιεροτελεστίες που γίνονται αυτήν ακριβώς τη στιγμή του χρόνου για να πανηγυρίσουν προεξαγγελτικά, μ' ένα ξέφρενο ξέσπασμα, την ετήσια αναγέννηση του κόσμου μέσα από την αδιάκοπη εναλλαγή των εποχών.
Στις ιεροτελεστίες αυτές ανήκει και η νεοελληνική αγροτική Αποκριά, η μόνη καθαρά εξωεκκλησιατική λατρευτική ψυχαγωγική γιορτή, μια κορυφαία στιγμή χαράς και ανανέωσης, ένα πρόσκαιρο σταμάτημα της αμείλικτα γοργής περιστροφής του χρόνου. Στο τυπικό της περιλαμβάνει, σταθερά και εναλλακτικά, μια πλούσια σειρά από τελετουργικά θεατρικά στοιχεία με καθαρά μαγικό χαρακτήρα: φαγοπότια και μεθύσια, οργιαστικούς χορούς, μεταμφιέσεις και αλλαγές φύλων, μιμικές παραστάσεις με παρωδίες γάμου ή νεκρανάστασης, καθαρτήριες φωτιές, πρόκληση εκκωφαντικών θορύβων με κουδούνια ή άλλα ηχηρά όργανα, αισχρολογία, χρήση γονιμικών ομοιωμάτων, αναπαραστάσεις της γενετήσιας πράξης κτλ.
Μέσα στο γενικά χαοτικό κλίμα που επικρατεί στα αποκριάτικα ανταμώματα, τα «αλλιώτικα» αντικαθιστούν τα καθημερινά «δεδομένα»: η κατάχρηση αντικαθιστά τη λιτότητα, η ελαφρότητα τη σοβαρότητα, ο αισθησιασμός την εγκράτεια, η προκλητική τολμηρότητα τη σεμνοτυφία, η αταξία την τάξη. Σαν η τροπή του χρόνου σε επίπεδο κοσμικό να φέρνει και την ανατροπή του κόσμου σε επίπεδο κοινωνικό.
Δεν είναι χωρίς σημασία ότι η ανοιξιάτικη αυτή γιορτή των υλικών απολαύσεων συμπίπτει χρονικά με μια περίοδο μνήμης και τιμής των νεκρών, νεκρολατρεία που πάντα εντεινόταν τη μεταβατική αυτή εποχή, συνδεδεμένη επίσης με το μύθο της αιώνιας επιστροφής.
Τα εκχριστιανισμένα Ψυχοσάββατα, που διαπλέκονται με το Καρναβάλι και την επακολουθούσα Σαρακοστή, μπορεί να αφορούν οικείους νεκρούς, δεν είναι όμως ίσως άσχετα με τις παραδοσιακές αποκριάτικες μεταμφιέσεις των κτηνοτρόφων-αγροτών, με τις προβιές, τα κουδούνια και τα μουτζαλωμένα τρομακτικά πρόσωπα, που θεωρούνται ότι αναπαριστάνουν δαιμονοποιημένες "ψυχές νεκρών. Αλλά και με τις κωμικές παραστάσεις που δίνουν οι αποκριάτικοι θίασοι, και που, παρά την αυτοσχεδιαστική ελευθερία τους, κρατούν σταθερά στο επίκεντρο και αναπλάθουν συνεχώς σε πολλές παραλλαγές το θέμα «θάνατος-ανάσταση».
Η ιδέα του θανάτου που υποφώσκει σ' όλη την αποκριάτικη λατρευτική δράση, της οποίας μάλιστα οι περισσότερες εκδηλώσεις, με αποκορύφωμα την έξοδο της Καθαροδευτέρας, διεξάγονταν στο ύπαιθρο και πάνω στο νωπό χώμα, αναδεικνύει συμβολικά τη διπλή ιδιότητα της ίδιας της γης ως υποδοχέα των νεκρών σωμάτων αλλά και ως μήτρας και τροφοδότριας κάθε μορφής ζωής.
Η ταύτιση της γονιμότητας της γης με τη γυναικεία γονιμότητα δίνει τη βάση για μια σειρά λεκτικών ή μιμικών κωμικών ευρημάτων με το διφορούμενο μοτίβο όργωμα-συνουσία. Υνί και φαλλός, ταυτόσημα, γίνονται πρωταγωνιστικά στοιχεία του ελληνικού αγροτικού καρναβαλιού, τόσο ως θεατρικά εξαρτήματα των μεταμφιεσμένων όσο και ως φαιδρή μεταφορά στα αδόμενα τραγούδια, επαναλαμβάνοντας στους ανθρώπους, τους ταυτισμένους πια με την αενάως αναγεννώμενη φύση, μια υπόσχεση αφθαρσίας και αιωνιότητας.
Έτσι η ζωή αναδεικνύεται δύναμη ισχυρότερη αφού το φοβερό και μη αναστρέψιμο φαινόμενο του θανάτου αποκτά μια όψη αμφίσημη και λυτρωτική, καθώς συνδέεται με το ενδεχόμενο μιας «ανάστασης». Ο θάνατος δεν είναι παρά η άλλη όψη της ζωής, αφού τίποτε δεν πεθαίνει πραγματικά αλλά επιστρέφει στην πρωταρχική ύλη, διατηρώντας αιώνια, όπως ο θαμμένος σπόρος, τη γενεσιουργό του δύναμη.
Μια τέτοια συμφιλίωση με την ιδέα του θανάτου δίνει στους ανθρώπους την υπαρξιακή ελευθερία που οδηγεί στη συνειδητοποίηση της πανανθρώπινης ισότητας μπροστά στη νομοτέλεια του κόσμου, άρα και του παράλογου κάθε κοινωνικής διάκρισης.
Από κει και πέρα, η απόσταση μέχρι την καταλυτική εκείνη οπτική που αμφισβητεί κάθε παραδεδεγμένη αξία, που αποκαλύπτει τις αντιφάσεις ολόκληρου του κοινωνικού συστήματος, που βλέπει τη σχετικότητα και την κωμικότητα των πάντων, είναι πολύ μικρή. Εδώ πηγάζει το ανατρεπτικό πνεύμα της Αποκριάς.
Πίσω απ' τις μάσκες των μεταμφιέσεων και με το πρόσχημα της διακωμώδησης οι φαλλοφόροι ευωχούμενοι, με θεοποιημένα τα σύμβολα της ζωοποιού τους δύναμης, και οι θιασώτες τους διατυμπανίζουν τις κρυμμένες αλήθειες της ζωής στην αλογόκριτη γλώσσα του σώματος, μέσα από τον αποκαλυπτικό, τολμηρό λόγο των αποκριάτικων τραγουδιών. Ο αγέραστος εφήμερος νόμος του καρναβαλιού τα ορίζει όλα απ’ την αρχή: ανάποδα.
Σε επίπεδο «εικόνας» η ανατροπή συντελείται μέσα από την αλλαγή των μορφών, τους αήθεις τρόπους των μασκαρεμένων και τις αναπάντεχες συμπεριφορές τους, ακόμη και στο πιο αυστηρό τελεστικό πλαίσιο. Τα άτομα δεν μπορούν να καθοριστούν ούτε από το φύλο ούτε από την ηλικία, ούτε καν από το ζωικό είδος τους. Οι άνδρες γίνονται γυναίκες, οι νέοι γέροι, οι λιπόσαρκοι χοντροί, οι φτωχοί βασιλιάδες, οι άνθρωποι ζώα, οι παπάδες σάτυροι και οι ιερουργίες φάρσες. Σ' αυτόν τον ανεστραμένο κόσμο νομιμοποιείται η ελευθεροστομία, η ιερή βωμολοχία, η παραβίαση των πιο ισχυρών ταμπού, η βεβήλωση της ιεροσύνης, η επίδειξη της απαγορευμένης σεξουαλικότητας.
Ο κωμικός λόγος των τραγουδιών ολοκληρώνει την ανατροπή κάθε κατεστημένης αξίας και κοινωνικής σύμβασης. Μέσα από τη θεματολογία τους αναδύεται μια γκροτέσκα πινακοθήκη ανθρώπινων τύπων, αδυναμιών και ελαττωμάτων, ένας χάρτης των κοινωνικών ρόλων και σχέσεων, όπου όλα διακωμωδούνται καταλυτικά, χωρίς ωστόσο να χάνεται η βαθύτερη συμπάθεια και αποδοχή. Δεσποτάδες, παπάδες, καλόγεροι, γέροι και γριές με παράκαιρες ερωτικές επιθυμίες, καταβροχθιστικές γυναίκες, συνήθως χωρίς άνδρα -χήρες ή καλογριές-, αλλά και λαχταριστές συγγένισσες αποτελούν τα κύρια θέματα της δημόσιας αυτής σάτιρας.
Τα παράλογα εμφανίζονται ως λογικά, το ψέμα καταργεί την αλήθεια, τα αντίθετα συμβιβάζονται, οι κοινωνικοί κανόνες υποτάσσονται σε αγνοημένους φυσικούς νόμους. Άνθρωποι που δεν είναι αυτό που δείχνουν τραγουδούν τραγούδια που δεν εννοούν αυτό που λένε. Γιατί μέσα από το παραπλανητικό μπέρδεμα του εύθυμου, ανάλαφρου, περιπαικτικού, θυμοσοφικού, αθυρόστομου λόγου αναζητούν τον διφορούμενο τρόπο με τον οποίο θα εκφράσουν εύστοχα την κριτική και τη διαμαρτυρία τους για τα κακώς κείμενα, θα δηλώσουν την εφήμερη έστω εξέγερση τους ενάντια σε κάθε καταπίεση, θα ξεσκεπάσουν και θα ομολογήσουν όλα εκείνα μπροστά στα οποία η καθημερινή ηθική εθελοτυφλεί.
Για την παράσταση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης η Δόμνα Σαμίου επέλεξε να παρουσιάσει αντιπροσωπευτικά τραγούδια, χορούς και αποκριάτικα έθιμα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, προσπαθώντας να αποδώσει, όσο είναι δυνατόν, τον τρόπο και το ήθος που σφραγίζουν την ανοιξιάτικη αυτή τελετουργία, έτσι όπως τελείται στον τόπο και στην ώρα της. Το πνεύμα της βραδιάς το συνοψίζουν ήδη οι στίχοι του πρώτου τραγουδιού που θ' ακούσετε:
Δώστε του χορού να πάει,
τούτ η γη θα μας εφάει.
Τούτ η γη που την πατούμε
όλοι μέσα θε να μπούμε...
Είναι η πανάρχαια χαρμολύπη του ελληνικού γλεντιού. Και εμείς, περισσότερο από μια συναυλία ή παράσταση, θα θέλαμε να σας κάνουμε να ζήσετε ένα πραγματικό αποκριάτικο γλέντι.
Μιράντα Τερζοπούλου (2003)
Πρόγραμμα
Τούτες οι μέρες το ’χουνε, Νάξος
Στης ακρίβειας τον καιρό
Ήρθαν τρεις σπανοί απ’ την Πόλη
Τραγούδησε η Δόμνα Σαμίου και η χορωδία του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
Μια γριά μπαμπόγρια
Παντρεύουνε τον κάβουρα, Πελοπόννησος
Τραγούδησαν και δραματοποίησαν παιδιά της ομάδας «Περπερούνα».
Καμήλα (τοπικό έθιμο)
Γέρασα μωρέ παιδιά, Στερεά Ελλάδα
Τραγούδησε ο Σοφρώνης Φραγκούδης και η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
Με τη θεια μου την Κοντύλω, Μικρά Ασία
Τραγούδησε ο Θανάσης Γκέκας και η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
Μπάλος, Κυκλάδες
Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
Ρίγανη, σταμνιά
Να ’μουν νύχτα στο γιαλό, Στερεά Ελλάδα
Τραγούδησε η Δόμνα Σαμίου και η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου.
Θεια μου Νικολάκαινα, Κάρυστος
Τραγούδησε ο Χαρίλαος Τσακτσίρας. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
Γαϊτανάκι και άλλα τοπικά αποκριάτικα έθιμα, Γραμμενίτσα Άρτας
Χόρεψε το «Μπουλούκι» από τη Γραμμενίτσα.
Πέντε δέκα παπαδιές, Καστοριά
Τραγούδησε η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου.
Καρναβάλια Σοχού
Τραγούδησε και χόρεψε ομάδα από τα Καρναβάλια Δήμου Σοχού.
Γι’ ακούσατε τι θα σας πω, Μακεδονία
Τραγούδησε ο Χαρίλαος Τσακτσίρας και η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου.
Παγκανίνι, δρώμενο
Με τον Μιχάλη Βίγλατζη
Τρίψιμο, Λέσβος (ιδιοτοπικός αποκριάτικος χορός)
Τα κ’τσα, Λέσβος (ιδιοτοπικός αποκριάτικος χορός)
Τραγούδησε ο Μιχάλης Βίγλατζης, η Δόμνα Σαμίου και η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
Ένας γέρος ηρκουντάνε, Πάτμος
Τραγούδησε η Δόμνα Σαμίου και η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
Ο Γιάνναρος επόθανε, Κάρπαθος
Τραγούδησε ο Χαρίλαος Τσακτσίρας.
Φανός Κοζάνης
Τα κουρίτσια τα καημένα
Σαράντα μνιά μι κύκλουσαν
Χόρεψαν και τραγούδησαν ο Κώστας Χρυσάκης και η ομάδα «Λάκους τ’ Μάγγανη».
Τις Μιγάλις Απουκριές, Τύρναβος
Το μουνί το λένε Γιώτα, Δρυμού Ελασσόνας
Πως το τρίβουν το πιπέρι, Ηπείρου
Τραγούδησε η Δόμνα Σαμίου και η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
Φινάλε
Έπαιξε η ομάδα χάλκινων πνευστών Κοζάνης «Λόζιους κι Ανακατουσιά» που το αποτελούσαν οι: Γιάννης Γρίβας, κλαρίνο, Νίκος Κατσιούλης, νταούλι, Νίκος Βαλταδώρος, τρομπέτα, Σάββας Ντόντος, τρομπέτα, Βασίλης Κύριας, τρομπόνι, Γιάννης Τσικόπουλος, τύμπανα.
Συνεργάτες
- Τραγούδι: Δόμνα Σαμίου, Μιχάλης Βίγλατζης, Θανάσης Γκέκας, Χαρίλαος Τσακτσίρας, Σοφρώνης Φραγκούδης, Κώστας Χρυσάκης
- Χορωδία: Ομάδα από τα Καρναβάλια του Δήμου Σοχού, Ομάδα από τον Φανό «Λάκους τ' Μάγγαν'», Χορωδία του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου
- Κλαρίνο: Νίκος Φιλιππίδης
- Γκάιντα: Γιάννης Ντομπρίδης
- Βιολί: Γιώργος Μαρινάκης
- Πολίτικη λύρα : Σωκράτης Σινόπουλος
- Λάφτα: Σωκράτης Σινόπουλος
- Λαούτο: Κώστας Φιλιππίδης
- Κρουστά: Ανδρέας Παππάς
- Χάλκινα πνευστά: Χάλκινα Κοζάνης «Λόζιους κι Ανακατουσιά»
- Χορός: Μπουλούκι Γραμενίτσας, Ομάδα από τα Καρναβάλια του Δήμου Σοχού, Ομάδα από τον Φανό «Λάκους τ' Μάγγαν'», Χορευτικός Όμιλος «Περπερούνα»
- Επιστημονικός Σύμβουλος: Μιράντα Τερζοπούλου
- Σκηνοθεσία: Δάφνη Τζαφέρη
- Κινησιολογική επιμέλεια: Ζωή N. Μάργαρη
- Βοηθός σκηνοθέτη: Κώστας Μυλωνάς
Πολυμέσα
Εικόνες

















01. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
«Στης ακρίβειας τον καιρό». Τραγούδησε η Δόμνα Σαμίου και η χορωδία του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
© Νώντας Στυλιανίδης
02. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
«Μια γριά μπαμπόγρια». Τραγούδησαν και δραματοποίησαν παιδιά της ομάδας «Περπερούνα»
© Νώντας Στυλιανίδης
03. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
«Παντρεύουνε τον κάβουρα». Τραγούδησαν και δραματοποίησαν παιδιά της ομάδας «Περπερούνα»
© Νώντας Στυλιανίδης
04. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Έθιμο καμήλας. Παίζει γκάιντα ο Γιάννης Ντομπρίδης.
© Νώντας Στυλιανίδης
05. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
«Γέρασα μωρέ παιδιά». Τραγούδησε ο Σοφρώνης Φραγκούδης και η χορωδία του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου.
© Νώντας Στυλιανίδης
06. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Ρίγανη, σταμνιά, αποκριάτικο δρώμενο
© Νώντας Στυλιανίδης
07. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Γαϊτανάκι, με το "Μπουλούκι" από τη Γραμμενίτσα Άρτας
© Νώντας Στυλιανίδης
08. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Γαϊτανάκι, με το "Μπουλούκι" από τη Γραμμενίτσα Άρτας
© Νώντας Στυλιανίδης
09. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Καρναβάλι Σοχού, Θεσσαλονίκης
© Νώντας Στυλιανίδης
10. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
«Παγκανίνι», με τον Μιχάλη Βίγλατζη
© Νώντας Στυλιανίδης
11. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Τα κ’τσα. Αποκριάτικος χορός από τη Λέσβο. Τραγούδησε ο Μιχάλης Βίγλατζης, η Δόμνα Σαμίου και η χορωδία του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
© Νώντας Στυλιανίδης
12. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
«Ο Γιάνναρος επόθανε». Τραγούδησε ο Χαρίλαος Τσακτσίρας και δραματοποίσε η χορευτική ομάδα «Περπερούνα»
© Νώντας Στυλιανίδης
13. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Φανός Κοζάνης «Λάκους τ' Μάγγανη»
© Νώντας Στυλιανίδης
14. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Φανός Κοζάνης «Λάκους τ' Μάγγανη»
© Νώντας Στυλιανίδης
15. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
«Πώς το τρίβουν το πιπέρι». Αποκριάτικος χορός. Τραγούδησε ο Χαρίλαος Τσακτσίρας και χόρεψε η ομάδα «Περπερούνα».
© Νώντας Στυλιανίδης
16. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Ο Χαρίλαος Τσακτσίρας τραγουδάει το «Πιπέρι»
© Νώντας Στυλιανίδης
17. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2003
Το κλείσιμο της βραδιάς
© Νώντας Στυλιανίδης
Βίντεο
Καρναβάλια Σοχού
Συναυλία «Τα αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου», ΜΜΘ (ΕΤ3, 2003)

Πώς το τρίβουν το πιπέρι
Συναυλία «Τα αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου», ΜΜΘ (ΕΤ3, 2003)

Τούτες οι μέρες το ’χουνε
Συναυλία «Τα αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου», ΜΜΘ (ΕΤ3, 2003)

Αναφορές ΜΜΕ
Δείτε επίσης

Τραγούδι
Ένα μουνί παινεύτηκε

Τραγούδι
Ήρθαν τρεις σπανοί


Τραγούδι
Γι’ ακούσατε τι θα σας πω

Τραγούδι
Θεια μου Νικολάκαινα

Τραγούδι
Θοδώρα

Τραγούδι
Με τη θεια μου την Κοντύλω

Τραγούδι
Ξένε σα θες να παντρευτείς

Τραγούδι
Ο Γιάνναρος επόθανε

Τραγούδι
Πέντε δέκα παπαδιές

Τραγούδι
Πώς το τρίβουν το πιπέρι

Τραγούδι
Την Τρανή την Αποκριά

Τραγούδι
Τι 'θελα και σ' αγαπούσα

Τραγούδι
Τις Μιγάλις Απουκριές
