Βρίσκεστε στο: Κεντρική σελίδα Το έργο της Συνεργάτες Νίκος Στεφανίδης
Νίκος Στεφανίδης
Βιογραφικό
Κορυφαίος δεξιοτέχνης στο κανονάκι, έπαιζε επίσης ούτι και πολίτικη λύρα. Γεννήθηκε το 1890 στο Ακσεχίρ και πέθανε στη Νέα Ιωνία το 1983.
Ήρθε στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική καταστροφή. Στα χρόνια της κατοχής, το 1941, γνώρισε τον Σίμωνα Καρά με τον οποίο, μετά τον πόλεμο, ξεκίνησε μια πολυετή συνεργασία σε ραδιοφωνικές εκπομπές και εμφανίσεις με τη χορωδία του Συλλόγου προς Διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής. Θεωρείται ο τελευταίος μεγάλος δεξιοτέχνης στο κανονάκι και φορέας της πρωτογενούς μουσικής παράδοσης των Ελλήνων της Ανατολής.
Το 1986 κυκλοφόρησε ο προσωπικός του δίσκος Νίκος Στεφανίδης - κανοκάκι, στη σειρά: Έλληνες δεξιοτέχνες.
Το LP Νίκος Στεφανίδης - κανονάκι (pdf)
Νίκος Στεφανίδης
Εικόνες
Από τα γυρίσματα για την εκπομπή Le Grand Échiquier, Καισαριανή, 1977
Νίκος Στεφανίδης και Γεχούντι Μενουχίν
Από τα γυρίσματα για την εκπομπή Le Grand Échiquier, Καισαριανή, 1977
Ο Μαθιός Μπαλαμπάνης με το τουμπελέκι και ο Νίκος Στεφανίδης με το κανονάκι.
Καλλιθέα, 1975
Συναυλία - Αφιέρωμα στους πρόσφυγες Mικράς Aσίας, Πόντου και Θράκης pending
Στο αρχείο της Δόμνας Σαμίου υπάρχει συνομιλία μεταξύ της Δόμνας και του Νίκου Στεφανίδη που πραγματοποιήθηκε στις 19/12/1977. Απομαγνητοφωνημένη τη συνομιλία μπορείτε να τη διαβάσετε στη σελίδα Συνομιλία του Νίκου Στεφανίδη με τη Δόμνα Σαμίου και εκτενή αποσπάσματά της μπορείτε να τα ακούσετε παρακάτω.
-
1.Συνομιλία με τον Νίκο Στεφανίδη (1)
-
2.Συνομιλία με τον Νίκο Στεφανίδη (2)
-
3.Συνομιλία με τον Νίκο Στεφανίδη (3)
-
4.Συνομιλία με τον Νίκο Στεφανίδη (4)
-
5.Συνομιλία με τον Νίκο Στεφανίδη (5)
Σημείωμα του Μάρκου Φ. Δραγούμη το δίσκο LP Νίκος Στεφανίδης - κανονάκι, που κυκλοφόρησε το 1986, στη σειρά: Έλληνες δεξιοτέχνες, IBN: ΑΦ 63, Παραγωγή: Αφοί Φαληρέα.
Αυτό που θαύμαζα Ιδιαίτερα στον Νικόλαο Στεφανίδη ήταν το ήρεμο και γεμάτο καλοσύνη βλέμμα του, η απόλυτη σεμνότητά του (ποτέ δεν περιαυτολογούσε, ποτέ δεν έκανε επίδειξη γνώσεων), η δεξιοτεχνία του, το πόσο άριστα κατείχε την θεωρία των μακαμιών κι η ακαταπόνητη δραστηριότητά του, που μοιραζόταν ανάμεσα στη μουσική και την ωρολογοποιία. Τον γνώρισα στο περιβάλλον της Σχολής του Σίμωνα Καρά και ευτύχησα να τον επισκεφθώ και στο σπίτι του στη Νέα Ιωνία. Όταν τον θυμάμαι μού έρχεται πάντα στο νου το ρητό «η μουσική εξευγενίζει τα ήθη».