• Αυξήστε το μέγεθος της γραμματοσειράς
  • Μειώστε το μέγεθος της γραμματοσειράς
  • Ελληνικά
  • English

Καλλιτεχνικός Σύλλογος Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου

Μενού
  • Η ζωή της
    • Η ζωή της
    • Περιεχόμενα
      • Η ζωή της
      • Βιογραφία
      • Μια ζωή σαν παραμύθι
      • Είπαν για τη Δόμνα και το έργο της
    • richmenu_01
      Μια ζωή σαν παραμύθι
      Άστεγη στα Δεκεμβριανά
      richmenu
      richmenu_02
      Μια ζωή σαν παραμύθι
      Κοντά στον Σίμωνα Καρά
      richmenu
      richmenu_03
      Σωκράτης Σινόπουλος
      Σχέση μαθητείας και αλληλοσεβασμός
      richmenu
  • Το έργο της
    • Το έργο της
    • Περιεχόμενα
      • Το έργο της
      • Δισκογραφία
      • Κατάλογος τραγουδιών
      • Συναυλίες
      • To «Μουσικό Οδοιπορικό»
      • Δημοσιεύματα και συνεντεύξεις
      • Συνεργάτες
      • Το αρχείο της Δόμνας Σαμίου
      • Μουσικές επιλογές
    • richmenu_kalanta
      Μουσικές Επιλογές
      Κάλαντα για μικρούς και μεγάλους
      richmenu
      richmenu_ton_akriton--3
      Νέα Έκδοση
      Των Ακριτών και των Αντρειωμένων
      richmenu
      richmenu_nikos_papavramidis
      Συνεργάτες
      Νίκος Παπαβραμίδης
      richmenu
      pa623_main_nikos_stefanidis--2
      Συνεργάτες
      Νίκος Στεφανίδης (1890-1983)
      richmenu
  • Ο Σύλλογος
    • Ο Σύλλογος
    • Περιεχόμενα
      • Ο Σύλλογος
      • Ποιοί είμαστε
      • Δραστηριότητες
      • Εκδόσεις του Συλλόγου
      • Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
        • Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
        • 1η συνάντηση νέων συγκροτημάτων παραδοσιακής μουσικής
        • 2η συνάντηση νέων συγκροτημάτων παραδοσιακής μουσικής
        • 3η συνάντηση νέων συγκροτημάτων παραδοσιακής μουσικής
      • Χορηγοί και Δωρητές
      • Σχετικοί σύνδεσμοι
    • t3_press_1x1
      Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
      16 & 17 Οκτωβρίου 2021 - Θόλος ΚΠΙΣΝ
      association_richmenu_el_v3
      Δραστηριότητες
      Το αρχείο της Δόμνας Σαμίου
      richmenu richmenu
      richmenu_trian2
      Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
      28 & 29 Σεπτεμβρίου 2019 - Ξέφωτο ΚΠΙΣΝ
      richmenu
      trian_main_v1--2
      Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα
      21 & 22 Οκτωβρίου 2017 MMA
      richmenu
  • Η Xορωδία
    • Η Xορωδία
    • Περιεχόμενα
      • Η Xορωδία
      • Τα μαθήματα
      • Οι δάσκαλοι
      • Τα νέα μας
      • Εγγραφή στα μαθήματα
    • richmenu_choir1
      Η χορωδία
      Έξι κάλαντα από το αρχείο της Δόμνας
      richmenu
      richmenu_choir3
      Η χορωδία
      Η ιστορία της
      richmenu
      richmenu_choir4
      Οι δάσκαλοι
      Κατερίνα Παπαδοπούλου
  • Επικοινωνία
  • Ενημέρωση
    • Ενημέρωση
    • Τα νέα του ΚΣΔΜ Δόμνα Σαμίου
    • Τα νέα της Χορωδίας
Είσοδος Εμφάνιση/Απόκρυψη Φόρμας Αναζήτησης

Βρίσκεστε στο: Κεντρική σελίδα Το έργο της Δισκογραφία Ο κυρ Βοριάς… και άλλα τραγούδια για παιδιά

d26_cover--2
Ακούστε σε Spotify Ακούστε σε YouTube Music Ακούστε σεiTunes Ακούστε σεAmazon
Ο κυρ Βοριάς… και άλλα τραγούδια για παιδιά
d26_cover--2
  • Διάδοση στο Facebook
  • Διάδοση στο Twitter
  • Διάδοση στο Google
  • Αποστολή με Email

Περιεχόμενα

Τα τελευταία χρόνια της ζωής της η μύηση των παιδιών στην παραδοσιακή μουσική απασχολούσε ιδιαίτερα τη Δόμνα. Σε αυτή τη συλλογή συγκέντρωσε τραγούδια με απλούς ρυθμούς και μελωδίες αλλά και μερικά ωραία δημοτικά από αυτά που τώρα πια δεν ακούγονται σχεδόν καθόλου, όμως μεταφέρουν ένα σημαντικό μήνυμα. Μια συλλογή που απευθύνεται στα παιδιά αλλά αποτελεί και βοήθημα σε όσους θέλουν να τους προσφέρουν ερεθίσματα από έναν κόσμο που χάνεται.
(barcode: 5204910001224)

CD 1

  • 1. Να το πούμε ένα
    Μικρά Ασία Περισσότερα
  • 2. Ένα μικρό φιντάνι
    Προποντίδα Περισσότερα
  • 3. Φεγγαράκι μου λαμπρό
    Πανελλήνιο Περισσότερα
  • 4. Η Πούλια εβασίλεψε
    Ανατολικό Αιγαίο Περισσότερα
  • 5. Το γιαλό γιαλό πηγαίνω
    Πελοπόννησος Περισσότερα
  • 6. Γαϊτανάκι μου πλεγμένο
    Δωδεκάνησα Περισσότερα
  • 7. Ντίλι ντίλι
    Προποντίδα Περισσότερα
  • 8. Πουλάκι είχα στο κλουβί
    Μακεδονία Περισσότερα
  • 9. Πιρπιρίτσα πιρπατεί
    Θεσσαλία Περισσότερα
  • 10. Όταν πήγα κυρά μου στο χασάπη
    Θράκη Περισσότερα
  • 11. Ήρθαν τρεις σπανοί
    Θράκη Περισσότερα
  • 12. Είπαμε πολλά ψέματα
    Ανατολικό Αιγαίο Περισσότερα
  • 13. Κάτου στ’ς Μπαρμπαριάς τουν κάμπου
    Θράκη Περισσότερα
  • 14. Πού πας αφέντη μέρμηγκα
    Επτάνησα Περισσότερα
  • 15. Ανέβηκα στην κερασιά
    Επτάνησα Περισσότερα
  • 16. Ανάμεσα Τσιρίγο
    Πελοπόννησος Περισσότερα
  • 17. Ηπούλησα τη βάρκα μου
    Δωδεκάνησα Περισσότερα
  • 18. Παναγιωτίτσα λυγερή
    Πελοπόννησος Περισσότερα

CD 2

  • 1. Ο κυρ Βοριάς εφύσηξε
    Σποράδες Περισσότερα
  • 2. Αλέξαντρος κι βασιλιάς
    Θράκη Περισσότερα
  • 3. Το γυάλινο πηγάδι
    Στερεά Ελλάδα Περισσότερα
  • 4. Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά
    Πελοπόννησος Περισσότερα
  • 5. Τρυγόνα
    Ήπειρος Περισσότερα
  • 6. Αρκαδιανή
    Πελοπόννησος Περισσότερα
  • 7. Λεβέντης εξεκίνησε
    Μακεδονία Περισσότερα
  • 8. Δώδεκα ευζωνάκια
    Θράκη Περισσότερα
  • 9. Θ’ ανέβω σε ψηλό βουνό
    Θράκη Περισσότερα
  • 10. Μια πέρτικα καυχήστηκε
    Κυκλάδες Περισσότερα
  • 11. Γαμπρέ μου ρήγισσας παιδί
    Ανατολικό Αιγαίο Περισσότερα
  • 12. Έπιασε πάλι το χορό
    Επτάνησα Περισσότερα
  • 13. Έχετε ψαράδες ψάρια
    Μικρά Ασία Περισσότερα
  • 14. Η θάλασσα με γέρασε
    Δωδεκάνησα Περισσότερα
  • 15. Με γέλασαν τα πουλιά
    Θράκη Περισσότερα
  • 16. Να ’χα νεράντζι να ’ριχνα
    Πελοπόννησος Περισσότερα
  • 17. Λεμονάκι μυρωδάτο
    Στερεά Ελλάδα Περισσότερα
  • 18. Ήρχεν ο Μάης
    Κυκλάδες Περισσότερα
  • Παραγωγή: Καλλιτεχνικός Σύλλογος Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου
  • Έτος έκδοσης: 2007
  • Τύπος: CD
  • Χορηγός: Alfred Kärcher GmbH & Co. KG

Kείμενα

Εισαγωγή

της Δόμνας Σαμίου

Αγαπημένα μου παιδιά,
αγαπητοί δάσκαλοι και γονείς

Χαίρομαι που μπορώ να σας παραδώσω μια ακόμη έκδοση με τραγούδια του τόπου μας. Και χαίρομαι διπλά γιατί αυτή η καινούρια δουλειά μου απευθύνεται κυρίως στους μικρούς μου φίλους, που τόσο με απασχολεί ο τρόπος που μεγαλώνουν: με πολυάσχολους γονείς που δεν προλαβαίνουν να τους αφιερώσουν μεγάλο μέρος από το χρόνο τους, χωρίς –τις περισσότερες φορές– τη στοργή και την έγνοια των παππούδων, με δασκάλους που υποχρεώνονται να μεταδίδουν κυρίως πολλές πληροφορίες.

Όταν εγώ ήμουν μικρή, όλα αυτά ήταν αλλιώς κι έτσι είχα την τύχη να μάθω κατ’ αρχάς από τους γονείς μου κι αργότερα από το δάσκαλό μου, τον Σίμωνα Καρά, πάρα πολλά από τα χιλιάδες τραγούδια που ξέρω. Διάλεξα 36 από τα αγαπημένα μου γι αυτόν το διπλό δίσκο ακτίνας που πιστεύω θα αρέσουν και σε σας: με μελωδίες και ρυθμούς απλούς, έτσι ώστε να μπορούν να τα τραγουδούν όλοι χωρίς δυσκολία, και με ενδιαφέροντες στίχους.

Πολλά από αυτά τα έφτιαξε ο λαός μας πριν από χίλια ίσως χρόνια. Τα τραγουδούν παιδιά από το δημοτικό σχολείο της γειτονιάς μου, το 9ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης. Κι εκείνα, όπως κι εσείς ίσως, άκουσαν τα τραγούδια πρώτη φορά από μένα και τα έμαθαν εύκολα και γρήγορα. Στις πρόβες και στην ηχογράφηση νομίζω ότι περάσαμε όλοι μας πολύ ευχάριστα. Οι μουσικοί που τα συνοδεύουν είναι όλοι συνεργάτες μου από πολλά χρόνια, νέοι άνθρωποι οι περισσότεροι, που με βοηθούν να διατηρήσουμε όσο γίνεται πιο ζωντανή τη μουσική της πατρίδας μας, που όχι μόνο είναι πολύ όμορφη αλλά μπορεί να σας μάθει και τόσα πράγματα για την ιστορία, τον παλιότερο τρόπο ζωής, τις συνήθειες και τις αγάπες των προ-προπαππούδων σας.

Εύχομαι το έργο μου αυτό, που το  έκανα για σας, όπως παλιότερα την «Περπερούνα», να σας αρέσει, να το αγαπήσετε όλοι, μικροί και μεγάλοι και να ακουστεί όσο πιο πολύ γίνεται στις τάξεις των σχολείων αλλά και στα σπίτια που έχουν μικρά παιδάκια.

Με όλη μου την αγάπη,
Δόμνα (2007)


Το παιδί και το τραγούδι

της Μιράντας Τερζοπούλου

Ανάμεσα στους σοφούς τρόπους μετάδοσης της γνώσης στη λεγόμενη παραδοσιακή κοινωνία, τρόπους αργούς, τελετουργικούς, μιας «διά βίου εκπαίδευσης» σ’ έναν πολιτισμό που αναπαραγόταν και διαιωνιζόταν προφορικά, ο λόγος κατείχε φυσικά έναν κεντρικό ρόλο. Τα διάφορα είδη της προφορικής λογοτεχνίας (τραγούδια, παραμύθια, παροιμίες, παραδόσεις, αινίγματα), προϊόντα συλλογικής εμπειρίας, φιλοσοφίας και έκφρασης, με την έμμεση, αλληγορική, συμβολική τους γλώσσα, αποτελούσαν τους κύριους διαύλους συνεχούς διδαχής και μύησης των μελών της κοινότητας στους κάθε λογής άγραφους νόμους της. Από όλα όμως τα δημιουργήματα της λαϊκής φαντασίας κυρίως το τραγούδι, ασίγητος συνοδός κάθε περίστασης του βίου, δυναμικό μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης και ψυχικής επικοινωνίας των ανθρώπων, υπήρξε ο πρώτος, ο πιο ολοκληρωμένος και άμεσος τρόπος εκπαίδευσης και κοινωνικοποίησης των παιδιών.

Η μουσική μύηση των παιδιών ξεκινούσε από την απαρχή της ύπαρξής τους στον προστατευμένο χώρο του σπιτιού και της μητρικής αγκαλιάς. Με τα πρώτα απλά στην πρόσληψη τραγουδάκια, τα νανουρίσματα, τα ταχταρίσματα, τα στιχοπλόκια των παραμυθιών και των παιχνιδιών, πραγματικά παιδευτικά μέσα, οι μεγάλοι ασκούσαν τις νοητικές και αισθητηριακές ικανότητες των παιδιών, τα μάθαιναν να ονοματίζουν, να απαριθμούν, να ταξινομούν, να μυθοποιούν και να απομυθοποιούν τον γύρω τους κόσμο, σταλάζοντας, ταυτόχρονα, και ριζώνοντας ανεπαίσθητα ως κανόνες στην ψυχή τους τις αξίες και πρακτικές της κοινότητας, στις οποίες με τα χρόνια βιωματικά, και συχνά τραυματικά, έμελλε να δοκιμαστούν. Αργότερα και σταδιακά στη γειτονιά, στους χώρους και τους χρόνους των τελετών, των γλεντιών ή της βιοπάλης –όπου παρευρίσκονταν, αφού η κατά ηλικίες διάκριση δεν ίσχυε ακόμη–, με την επαναλαμβανόμενη ακρόαση των τραγουδιών τα παιδιά συνέχιζαν να μυούνται στον κόσμο και τον πολιτισμό των ενηλίκων, στους ιδεολογικούς, κοινωνικούς, αισθητικούς κανόνες της κοινότητας, τους νόμους της εργασίας και της οικονομίας, τη συμβίωση με τη φύση και τα γεννήματά της, τη θρησκευτικότητα, την αίσθηση της ιστορίας, τη συνείδηση της ατομικής και συλλογικής τους ταυτότητας.

Σ’ αυτό το ανοιχτό και ισόβιο εκπαιδευτικό περιβάλλον –στο οποίο εντάχθηκε κάποτε, και με μοιραίο ρόλο, το επίσημο σχολείο– τα τραγούδια, ιδιαίτερα όταν λέγονταν και χορεύονταν σε τελετουργικό πλαίσιο, όπως, π.χ. στους γάμους ή στους τρανούς χορούς των μεγάλων γιορτών, δηλαδή στους κατεξοχήν χώρους αναπαραγωγής και μετάδοσης της ιδεολογίας, αποκτούσαν έντονο διδακτικό- παραδειγματικό χαρακτήρα. Δίδασκαν «τα σωστά πράγματα», και τα παιδιά ήταν οι ιδανικοί ακροατές, σαν το μαλακό κερί που κρατάει για πάντα το αποτύπωμα με το οποίο το χαράζουμε πριν σκληρύνει. Ανάλογα με το φύλο, τα τραγούδια υπέβαλλαν πρότυπα προς μίμηση ή προς αποφυγή: άλλα για τα αγόρια, προετοιμάζοντάς τα για τα δημόσια πολιτικά, πατριωτικά έως και πολεμικά καθήκοντά τους, άλλα για τα κορίτσια, προετοιμάζοντάς τα για το γάμο και τη μητρότητα, την εσωτερίκευση και περιφρούρηση των κοινωνικών επιταγών, τη μεταλαμπάδευση των ηθών. Τα δεδομένα της καθημερινής εμπειρίας περνούσαν μέσα από το φίλτρο των ποιητικών συμβόλων. Οι στίχοι των τραγουδιών εκθείαζαν τη γενναιότητα μιλώντας για ανδραγαθήματα μυθικών ή ιστορικών ηρώων, τον πατριωτισμό μιλώντας για θυσίες, την ηθική μιλώντας για τιμωρίες, το μόχθο μιλώντας για στέρηση, την υπέρβαση μιλώντας για έρωτα. Υπενθύμιζαν την κυκλικότητα του χρόνου διακωμωδώντας τους αδυσώπητους κωμικοτραγικούς νόμους της φύσης. Υμνώντας την ανάσταση και την αναγέννηση, κήρυσσαν συμφιλίωση με το θάνατο.

Μεγαλώνοντας οι άνθρωποι έτσι, πάνω απ’ όλα μάθαιναν να εκφράζονται μέσα απ’ τη μουσική, να ακούνε, να τραγουδούν, να χορεύουν, να αυτοσχεδιάζουν. Το «βάπτισμα» των παιδιών στη μουσική παράδοση του τόπου τους, η πρώτη δραστηριότητα κατά την οποία αυτενεργούσαν συλλογικά ως μουσικοί, αλλά και ένα σημαντικό βήμα για την κοινωνικοποίησή τους, ήταν τα κάλαντα και οι κάθε λογής αγερμοί προορισμένοι για την ηλικία τους. Ήταν μια δοκιμασία της ικανότητάς τους να απομνημονεύουν ή να φτιάχνουν ωραίους και ταιριαστούς στίχους, ευκαιρία άσκησης και επίδειξης του μουσικού και υποκριτικού τους ταλέντου, παράλληλα όμως και μια δοκιμασία θάρρους, αφού έπρεπε να φτάσουν σε απομακρυσμένες γειτονιές, να μπουν σε ξένα σπίτια – και να κερδίσουν βέβαια τα πρώτα τους λεφτά. Ανάμεσα στους μικρούς καλαντιστές ξεχώριζαν οι μελλοντικοί χαρισματικοί τραγουδιστές και οργανοπαίκτες με το σωστό αυτί, τη δεξιοτεχνία, τη δυνατότητα αυτοσχεδιασμού αλλά και τη δυνατότητα να συνεργάζονται και να εναρμονίζονται με μια ομάδα. Μεγάλο πανεπιστήμιο η σκληρή εκείνη ζωή...

Σήμερα οι διαδικασίες κι οι δοκιμασίες, οι σχέσεις και τα νοήματα αυτά έχουν χαθεί. Ο πολυσήμαντος κόσμος των τραγουδιών μετατράπηκε σε απλά αποσπασματικά μουσικά ακούσματα, με συχνά ακατανόητο περιεχόμενο και ανερμήνευτες αναφορές. Σχολεία, ωδεία και πολιτιστικοί σύλλογοι επιλέγουν τι αξίζει να μείνει από την «παράδοση», προσδίδουν τις ερμηνείες που ταιριάζουν κατά εποχή και περιοχή, μαθαίνουν τα παιδιά να διακρίνουν τους τοπικούς ρυθμούς και να τους χορεύουν. Δεν είναι τυχαίο πως κατά το σχολικό πρόγραμμα με κάτι «παραδοσιακό» ασχολείται μόνο το μάθημα της γυμναστικής. Στο μάθημα των νεοελληνικών διδάσκονται δυο τρία «δημοτικά» τραγούδια ως ποιήματα γραμμένα στο χαρτί, ξεκομμένα από τη μουσική, το ήθος, το νόημά τους. Κυρίως όμως ξεκομμένα από το πολιτισμικό τους πλαίσιο, μια που ο λαϊκός πολιτισμός –ούτε καν ως λαογραφία– δεν θεωρήθηκε ποτέ άξιος να διδαχθεί –στο βαθμό που μπορεί να διδαχθεί– στα σχολεία. Αν κάποιος δάσκαλος ασχοληθεί, θα το κάνει μόνος και αβοήθητος, ως εξαίρεση. Και κανείς ποτέ δεν ρώτησε τα παιδιά τι «ακούνε», τι καταλαβαίνουν, τι νόημα δίνουν τα ίδια στα τραγούδια της παράδοσης. Πέρα από το ότι είναι «ελληνικά».

Ας πούμε λοιπόν ότι αυτή η συλλογή είναι ένα βοήθημα για αυτούς που θέλουν να προσφέρουν σε σημερινά παιδιά ερεθίσματα από έναν κόσμο χαμένο και παρεξηγημένο. Τα πρώτα 18 τραγούδια είναι επιλεγμένα, προσαρμοσμένα και εκτελεσμένα κατάλληλα ώστε να απευθύνονται (και) σε παιδιά μικρότερης ηλικίας. Οι ανάλαφρες και εύληπτες μελωδίες τους, οι συχνά αστείοι και εύκολοι στην απομνημόνευση στίχοι, ο πάντα ισχυρός παιδαγωγικός τους χαρακτήρας, τα διακριτά και διακριτικά στη συνοδεία μουσικά όργανα κάνουν την επιλογή ένα πολύτιμο μουσικό σώμα παραδοσιακών ακουσμάτων για σημερινά κι αυριανά παιδιά. Επιπλέον τα κειμενάκια των τραγουδιών δίνουν την ευκαιρία σε γονείς και δασκάλους να μιλήσουν στα παιδιά γενικότερα για τον παραδοσιακό πολιτισμό που γέννησε τα ακούσματα αυτά, για την άμεση σχέση των τοτινών ανθρώπων με τη φύση, για τις οικιακές ασχολίες, την αγροτική ή τη ναυτική ζωή, το σκωπτικό πνεύμα της Αποκριάς, την λαϊκή πρόσληψη των ιστορικών γεγονότων, για τις ντοπιολαλιές αλλά και τα τοπικά μουσικά ιδιώματα. Τα υπόλοιπα τραγούδια (19-36) είναι μια επιλογή από γνωστά κατά περιοχές και χαρακτηριστικά του κάθε τοπικού μουσικού ιδιώματος τραγούδια. Το καθένα κρύβει μια ιστορία. Μακάρι κάποια παιδιά να παρακινηθούν και να την αναζητήσουν. Παππούδες και γιαγιάδες υπάρχουν ακόμη...

Μιράντα Τερζοπούλου (2007)

 

Πολυμέσα

Βίντεο

Ανάμεσα Τσιρίγο

Από την ηχογράφηση του δίσκου «Ο κυρ Βοριάς… και άλλα τραγούδια για παιδιά», 2007

Ανάμεσα Τσιρίγο
Να το πούμε ένα

Από την ηχογράφηση του δίσκου «Ο κυρ Βοριάς… και άλλα τραγούδια για παιδιά», 2007

Να το πούμε ένα
Ντίλι ντίλι

Από την ηχογράφηση του δίσκου «Ο κυρ Βοριάς… και άλλα τραγούδια για παιδιά», 2007

Ντίλι ντίλι
Πού πας αφέντη μέρμηγκα

Από την ηχογράφηση του δίσκου «Ο κυρ Βοριάς… και άλλα τραγούδια για παιδιά», 2005.

Πού πας αφέντη μέρμηγκα

Συντελεστές

Συντελεστές παραγωγής

  • Δόμνα Σαμίου (Έρευνα, Επιλογή, Μουσική επιμέλεια),
  • Σωκράτης Σινόπουλος (Μουσική επιμέλεια),
  • Δάφνη Τζαφέρη (Διεύθυνση παραγωγής),
  • Τασία Παπανικολάου (Βοηθός παραγωγής)

Συντελεστές ήχου

  • Γιώργος Καρυώτης (Ηχολήπτης),
  • Γιώργος Καρυώτης (Επεξεργασία ήχου),
  • Πέτρος Σιακαβέλλας (Επεξεργασία ήχου),
  • Σωκράτης Σινόπουλος (Επεξεργασία ήχου)

Συντελεστές εντύπου

  • Μιράντα Τερζοπούλου (Κείμενα),
  • Μιχάλης Ελευθερίου (Αγγλική μετάφραση),
  • Νατάσα Παπαδοπούλου (Επιμέλεια κειμένων),
  • Κωνσταντίνα Ανανίδη (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων),
  • Χριστίνα Κατσίχτη (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων),
  • Μαρίνα Ορφανίδου (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων),
  • Θωμάς Παπανικολάου (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων)

Τραγούδι

  • Δόμνα Σαμίου (Ήρχεν ο Μάης, Γαμπρέ μου ρήγισσας παιδί, Ο κυρ Βοριάς εφύσηξε, Πουλάκι είχα στο κλουβί, Έχετε ψαράδες ψάρια, Λεβέντης εξεκίνησε),
  • Βαγγέλης Δημούδης (Κάτου στ’ς Μπαρμπαριάς τουν κάμπου, Αλέξαντρος κι βασιλιάς, Με γέλασαν τα πουλιά, Θ’ ανέβω σε ψηλό βουνό),
  • Μιχάλης Ζάμπας (Δώδεκα ευζωνάκια, Τρυγόνα),
  • Ζαχαρίας Καρούνης (Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά, Αρκαδιανή, Να ’χα νεράντζι να ’ριχνα),
  • Χρήστος Κεκρίδης (Είπαμε πολλά ψέματα),
  • Δημήτρης Κυριακόπουλος (Ανάμεσα Τσιρίγο),
  • Νίκος Οικονομίδης (Ηπούλησα τη βάρκα μου, Η θάλασσα με γέρασε),
  • Ιωάννα Οικονομίδου (Ανέβηκα στην κερασιά, Μια πέρτικα καυχήστηκε),
  • Κατερίνα Παπαδοπούλου (Έπιασε πάλι το χορό, Γαϊτανάκι μου πλεγμένο, Παναγιωτίτσα λυγερή, Το γυάλινο πηγάδι),
  • Αφροδίτη Παυλάκου (Ήρθαν τρεις σπανοί),
  • Ελίνα Πολίτη (Πού πας αφέντη μέρμηγκα),
  • Λαμπρινή Σκούρα (Η Πούλια εβασίλεψε),
  • Δήμητρα Στενού (Όταν πήγα κυρά μου στο χασάπη),
  • Μυρσίνη Ταραντίλη (Φεγγαράκι μου λαμπρό),
  • Ορφέας Τσίλιας (Να το πούμε ένα)

Χορωδία

  • Ομάδα παιδιών του 9ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Σμύρνης (Το γιαλό γιαλό πηγαίνω, Ήρχεν ο Μάης, Πού πας αφέντη μέρμηγκα, Κάτου στ’ς Μπαρμπαριάς τουν κάμπου, Ήρθαν τρεις σπανοί, Λεμονάκι μυρωδάτο, Όταν πήγα κυρά μου στο χασάπη, Πιρπιρίτσα πιρπατεί, Να το πούμε ένα, Ένα μικρό φιντάνι, Ντίλι ντίλι)

Κλαρίνο

  • Θοδωρής Γεωργόπουλος (Δώδεκα ευζωνάκια, Λεμονάκι μυρωδάτο, Τρυγόνα, Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά, Αρκαδιανή, Έχετε ψαράδες ψάρια, Λεβέντης εξεκίνησε)

Φλογέρα

  • Θοδωρής Γεωργόπουλος (Είπαμε πολλά ψέματα, Κάτου στ’ς Μπαρμπαριάς τουν κάμπου, Ήρθαν τρεις σπανοί, Όταν πήγα κυρά μου στο χασάπη, Πουλάκι είχα στο κλουβί, Να ’χα νεράντζι να ’ριχνα, Παναγιωτίτσα λυγερή, Ένα μικρό φιντάνι, Ντίλι ντίλι)

Καβάλι

  • Θοδωρής Γεωργόπουλος (Αλέξαντρος κι βασιλιάς, Θ’ ανέβω σε ψηλό βουνό)

Γκάιντα

  • Γιώργος Μακρής (Κάτου στ’ς Μπαρμπαριάς τουν κάμπου, Αλέξαντρος κι βασιλιάς, Με γέλασαν τα πουλιά, Θ’ ανέβω σε ψηλό βουνό)

Βιολί

  • Νίκος Οικονομίδης (Ανέβηκα στην κερασιά, Το γιαλό γιαλό πηγαίνω, Είπαμε πολλά ψέματα, Ήρχεν ο Μάης, Μια πέρτικα καυχήστηκε, Έπιασε πάλι το χορό, Πού πας αφέντη μέρμηγκα, Γαμπρέ μου ρήγισσας παιδί, Ο κυρ Βοριάς εφύσηξε, Λεμονάκι μυρωδάτο, Γαϊτανάκι μου πλεγμένο, Ηπούλησα τη βάρκα μου, Η θάλασσα με γέρασε, Τρυγόνα, Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά, Αρκαδιανή, Ανάμεσα Τσιρίγο, Να ’χα νεράντζι να ’ριχνα, Παναγιωτίτσα λυγερή, Λεβέντης εξεκίνησε, Το γυάλινο πηγάδι)

Πολίτικη λύρα

  • Σωκράτης Σινόπουλος (Αλέξαντρος κι βασιλιάς, Πουλάκι είχα στο κλουβί, Έχετε ψαράδες ψάρια, Θ’ ανέβω σε ψηλό βουνό)

Λάφτα

  • Σωκράτης Σινόπουλος (Ανέβηκα στην κερασιά, Το γιαλό γιαλό πηγαίνω, Πού πας αφέντη μέρμηγκα, Γαμπρέ μου ρήγισσας παιδί, Δώδεκα ευζωνάκια, Γαϊτανάκι μου πλεγμένο, Η θάλασσα με γέρασε, Ανάμεσα Τσιρίγο, Έχετε ψαράδες ψάρια, Το γυάλινο πηγάδι)

Σάζι

  • Σωκράτης Σινόπουλος (Ντίλι ντίλι)

Σαντούρι

  • Ουρανία Λαμπροπούλου (Γαϊτανάκι μου πλεγμένο, Ηπούλησα τη βάρκα μου, Η θάλασσα με γέρασε, Ανάμεσα Τσιρίγο, Ένα μικρό φιντάνι)

Λαούτο

  • Κώστας Φιλιππίδης (Ανέβηκα στην κερασιά, Το γιαλό γιαλό πηγαίνω, Είπαμε πολλά ψέματα, Ήρχεν ο Μάης, Μια πέρτικα καυχήστηκε, Έπιασε πάλι το χορό, Πού πας αφέντη μέρμηγκα, Κάτου στ’ς Μπαρμπαριάς τουν κάμπου, Γαμπρέ μου ρήγισσας παιδί, Ο κυρ Βοριάς εφύσηξε, Αλέξαντρος κι βασιλιάς, Δώδεκα ευζωνάκια, Λεμονάκι μυρωδάτο, Όταν πήγα κυρά μου στο χασάπη, Γαϊτανάκι μου πλεγμένο, Ηπούλησα τη βάρκα μου, Η θάλασσα με γέρασε, Τρυγόνα, Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά, Αρκαδιανή, Ανάμεσα Τσιρίγο, Πουλάκι είχα στο κλουβί, Να ’χα νεράντζι να ’ριχνα, Παναγιωτίτσα λυγερή, Έχετε ψαράδες ψάρια, Λεβέντης εξεκίνησε, Θ’ ανέβω σε ψηλό βουνό, Το γυάλινο πηγάδι, Ένα μικρό φιντάνι)

Νταούλι

  • Βαγγέλης Καρίπης (Με γέλασαν τα πουλιά, Πουλάκι είχα στο κλουβί, Λεβέντης εξεκίνησε, Ντίλι ντίλι)

Τουμπί

  • Βαγγέλης Καρίπης (Ήρχεν ο Μάης)

Τουμπελέκι

  • Βαγγέλης Καρίπης (Το γιαλό γιαλό πηγαίνω, Μια πέρτικα καυχήστηκε, Κάτου στ’ς Μπαρμπαριάς τουν κάμπου, Ήρθαν τρεις σπανοί, Ο κυρ Βοριάς εφύσηξε, Αλέξαντρος κι βασιλιάς, Δώδεκα ευζωνάκια, Λεμονάκι μυρωδάτο, Όταν πήγα κυρά μου στο χασάπη, Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά, Αρκαδιανή, Ανάμεσα Τσιρίγο, Να ’χα νεράντζι να ’ριχνα, Παναγιωτίτσα λυγερή, Θ’ ανέβω σε ψηλό βουνό)

Μπεϊντίρ

  • Βαγγέλης Καρίπης (Γαμπρέ μου ρήγισσας παιδί, Γαϊτανάκι μου πλεγμένο, Η θάλασσα με γέρασε, Έχετε ψαράδες ψάρια)

Ντέφι

  • Βαγγέλης Καρίπης (Πού πας αφέντη μέρμηγκα, Τρυγόνα, Ένα μικρό φιντάνι)

Κουτάλια

  • Βαγγέλης Καρίπης (Ντίλι ντίλι)

Μασιά

  • Βαγγέλης Καρίπης (Γαϊτανάκι μου πλεγμένο)

Πληροφορητής/τρια

  • Δήμος Ανεζίρης (Το γιαλό γιαλό πηγαίνω),
  • Κυριακή Γκιουλμπαξιώτη (Έχετε ψαράδες ψάρια),
  • Μπάμπω-Βάγια Γραμμενίδου (Αλέξαντρος κι βασιλιάς),
  • Κυπαρισσούλα Κασιμάτη (Έπιασε πάλι το χορό),
  • Χριστίνα Κασιμάτη (Έπιασε πάλι το χορό),
  • Θεόδωρος Κεκές (Όταν πήγα κυρά μου στο χασάπη),
  • Ελένη Μεργιά (Ο κυρ Βοριάς εφύσηξε),
  • παπά-Παναγιώτης Νικίδης (Με γέλασαν τα πουλιά, Θ’ ανέβω σε ψηλό βουνό),
  • Γιάννης Παρίσης (Ο κυρ Βοριάς εφύσηξε),
  • Γαρυφαλιά Σουρή (Έχετε ψαράδες ψάρια),
  • Θάλεια Σπανού (Είπαμε πολλά ψέματα, Η Πούλια εβασίλεψε),
  • Αργυρώ Φραγκάκη (Ο κυρ Βοριάς εφύσηξε)

Αναφορές

eleutherotypia_badge--2
Κριτική
Τα παιδιά τραγουδούν για παιδιά
9 Ιανουαρίου 2008 Εφημερίδα Ελευθεροτυπία
kathimerini_badge
Συνέντευξη
Τραγουδώντας έναν «γλυκό τρόπο ζωής»
16 Δεκεμβρίου 2007 Εφημερίδα Η Καθημερινή

Σχόλια Μελών

0 Σχόλια

Κάντε ένα σχόλιο


μέχρι 2000 χαρακτήρες
Κάντε εισαγωγή για να προσθέσετε σχόλιο

Δείτε επίσης

d26_02_badge
Τραγούδι
Ένα μικρό φιντάνι
Ένα, ένα μικρό φιντάνι φιντά- φιντάνι, φιντανάκι αξιώ- αξιώνει1 κι αναδίνει2 καρπό, καρπό και άνθη δίνει. Λίγο νερό σταλά...
d12_badge
Τραγούδι
Βλέπω καράβια κι έρχονται
Bλέπω καράβια κι έρχονται, ωραία που μου φαίνονται καραβάκια π’ αρμενίζουν την καρδούλα μου ραγίζουν. To ’να αρμενίζει με ...
d26_badge
Τραγούδι
Γαϊτανάκι μου πλεγμένο
Γαϊτάνι ν-είχα στο πλεχτρί και τσόχαν εις το ράφτη, ωχ, και τσόχαν εις το ράφτη, και ξένον εις την ξενιτιά και καρτερώ τον ...
d26_26_badge
Τραγούδι
Δώδεκα ευζωνάκια
Δώδεκα ευζωνάκια τ’ αποφασίσανε στον πόλεμο να πάνε, Παναγιά μου, να πολεμήσουνε. Στο δρόμο που πηγαίνουν, στη μαύρη θάλασσ...
d07_badge
Τραγούδι
Εδώ διαβαίνει ο Λάζαρος
Eδώ διαβαίν’ ο Λάζαρος με δώδεκ’ Aποστόλους και πάλι ξαναγύρισε με δεκατρείς αγγέλους. Όθε περάσει και διαβεί πηγάδια θεμελ...
d12_badge
Τραγούδι
Θέλω ν' ανέβω στα ψηλά
Θέλω ν’ ανέβω στα ψηλά, καλέ , θέλω ν’ ανέβω στα ψηλά, καλέ στ’ Άγιου Γιωργιού το δώμα, στ’ Άγιου Γιωργιού το δώμα να κόψω ...
d26_35_badge
Τραγούδι
Λεμονάκι μυρωδάτο
– Λε- καλέ, λεμο- λεμονάκι μυρωδάτο, λεμονάκι μυρωδάτο κι από περιβόλι αφράτο μη παραμυρίζεις τόσο και με κάνεις και νυχτώσ...
dvd2_badge
Τραγούδι
Μια γριά μπαμπόγρια
Mια γριά, τσικιρικιτρόμ, τρακατρούμ, τρακατρόμ μια γριά μπαμπόγρια λάχανα μαγείρευε κει που τα μαγείρευε κει της ήρθε μια ...
d26_01_badge
Τραγούδι
Να το πούμε ένα
Να το πούμε ένα, να το πούμε ένα, ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί. Να το πούμε δύο, να το πούμε δύο, δύο πέρδικες...
d26_34_badge
Τραγούδι
Να ’χα νεράντζι να ’ριχνα
Να ’χα νεράντζι να, μωρέ, να ’ριχνα στο πέ, μάνα μ’, στο πέρα παρεθύρι να τσάκιζα, τσάκιζα το μαστραπά, Ρόιδω μου, να τσάκ...
dvd2_badge
Τραγούδι
Παντρεύουνε τον κάβουρα
Παντρεύουνε τον κάβουρα ω ω ω  και του δίνουν τη χελώνα ντράγκα-ντρούγκα τά ’ργανα, ωρέ τά ’ργανα. καλέσαν και τον πόντικα...
d12_badge
Τραγούδι
Παντρεύουνε τον κάβουρα
Παντρεύουνε τον κάβουρα ω ω ω  και του δίνουν τη χελώνα ντράγκα-ντρούγκα τά ’ργανα, ωρέ τά ’ργανα. καλέσαν και τον πόντικα...
s471_badge
Συναυλία
Περνά περνά η μέλισσα
02/09/2001 Θέατρο Ηρώδου του Αττικού
d12_badge
Τραγούδι
Της Άρτας το γεφύρι
Σαράντα πέντε μάστοροι Σαράντα πέντε μάστοροι κι εξήντα μαθητάδες,  γιοφύρι εστεριώνανε στης Άρτας το ποτάμι, ολημερίς εχτίζανε το βράδυ γκρεμιζότ...
d26_03_badge
Τραγούδι
Φεγγαράκι μου λαμπρό
Φεγγαράκι μου λαμπρό φέγγε μου να περπατώ να πηγαίνω στο σχολειό, να μαθαίνω γράμματα, γράμματα, σπουδάγματα, του Θεού τ...
  • Κεντρική σελίδα
  • Όροι χρήσης
  • Επικοινωνία
  • Δομή ιστοχώρου
Ακολουθήστε μας
  • Facebook
  • YouTube
Εγγραφή στο Newsletter
Αρχή
© 2010-2014 Καλλιτεχνικός Σύλλογος Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Powered by TOOLIP Web Content Management Σχεδίαση και Ανάπτυξη από την EWORX S.A.